advanduren

vrijdag 19 oktober 2018

Vockestaert en omgeving

Gelukkig was het deze maand nog mooi weer en begin van de maand in het weekend met Marco Latooij gaan vogelen.
Verder ben ik er op uit geweest en op zoek gegaan of ik nog wat leuks tegen komt, en het was zo warm dat er ook nog veel vlinders te zien was.

                                                                 Veel kijkplezier.
                                                  Klik op de foto voor 'n goed beeld.

                                             filmpje van 'n Roodborsttapuit en de libel.
                                                                     

Roodborsttapuit,
Na 'n poosje had ze 'n libel te pakken maar kreeg hem niet weg en foetsie was de libel.

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit met libel

Vuurgoudhaan heeft 'n spin te pakken

Vuurgoudhaan.

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Fitis

Citroenvlinder.

Atalanta

Witkoppige Staartmees.

Fazanten in het vroege zonlicht.

Fazant

Zanglijster

                                                    En bedankt voor de reactie op deze blog

8 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Het filmpje van de Roodborsttapuit is wel heel bijzonder.
    Een iets te gulzige Roodborsttapuit en de Libel komt er nog mee weg ook.
    Je Vuurgoudhaantjes zijn ook weer goed gelukt, daar kan ik nog iets van leren.
    En schitterend hoe je de Fazanten hebt weten vast te leggen.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, mooie serie heb je weer gemaakt. Voora; de roodborsttapuit is klasse. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Wat een hele mooie serie foto's, ik heb
    genoten van de roodborsttapuit echt schitterend.
    Ik hoop ook nog eens in het echt tegen te komen
    De wittige staartkopmees ben ik ook nog nooit tegen gekomen.
    De vuurgoudhaantjes zijn ook super!

    Groetjes Erica

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtige serie platen weer Loes. Roodborsttapuiten heb ik al een tijdje niet meer gezien. Waarschijnlijk allemaal vertrokken. Vuurgoudhaantjes heb ik nog nergens gezien, maar jij hebt er al mooie platen van. Met vlinders had ik meer geluk, sommige soorten houden het lang vol zoals de atalanta. De witkoppige staartmees blijft bijzonder. Ik heb er een paar jaar terug een gezien. Tot besluit: wat een prachtige fazanten.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Een prachtnge serie met mooie warme kleuren. De Vuurgoudhaan en de staartmees, zo leuk! EN die Fazanten op het hek, prachtig!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    wat weer een mooie serie zeg. De roodborsttapuit met de libel is echt super, maar ook je vuurgoudhaantjes zijn ontzettend leuk om te zien. Jij ziet toch ook altijd heel veel hoor, geweldig gewoon. De vlinders waren een mooie aanvulling voor je dag. De fazanten op het hek zijn echt fantastisch! Hoog tijd dat ik ook weer eens met de camera op stap ga voor vogels.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. weer een prachtige serie vol mooie vogeltjes. Knap hoor dat goudhaantje. En de fazanten zaten er mooi voor.
    en nog een paar late vlinders, ja dat kon begin oktober ook wel met dat mooie weer. Nu zitten we toch echt in de onstuimige herfst.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen