advanduren

zaterdag 15 december 2018

Bodegraven, Schiedam en Wageningen

Nadat ik al 'n paar weken niet in mijn gebied kom de Vockenstaert wegens het afschieten van vogels is er niks meer te beleven en Staatsbosbeheer controleert ook niet wat ze afschieten, dat kan je als jager niet zien als er Toendrarietganzen en Kleine Rietganzen overvliegen, soms zie je ook nog ganzen als ze de kogel krijgen niet direct dood zijn, kom je van het hoge noorden om hier te worden afgeschoten. Dat moest ik effen kwijt.
Dus ga ik maar ergens anders heen waar ik haast niemand tegen kom. en geen dierenleed zie.
Met Patrick Nijnatten en Marco Latooij naar de Bonte Tapuit geweest.
                                    En filmpjes gemaakt van de Bonte Tapuit en de Goudhaan.

                                                                   Veel kijkplezier.
                                                  Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

                                      Filmpje van de  Bonte Tapuit die zich aan het poetsen is.

Bonte Tapuit

Bonte Tapuit

Bonte Tapuit

Bonte Tapuit

                                         Kan nog 14 sec. 'n filmpje maken van de Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Vuurgoudhaan

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Roodborst, in mijn omgeving.

Voor de tweede keer ben ik met Bert van Bommel mee geweest, was voor hem ook 'n nieuwe soort.
Notenkraker met 'n walnoot

Notenkraker

Notenkraker met 'n nootje

Notenkraker

Notenkraker

Notenkraker

                                           
                                                En bedankt voor de reactie op deze blog.

11 opmerkingen:

  1. WOW, wat een heerlijke serie moet mooie vogeltjes en nogmaals de Notenkraker!! Die heeft ondertussen wel een mooie setting gekregen meet die bemoste tak!
    Je filmpjes zijn ook heel leuk en prachtig!
    Een vuurgoudhaantje heb ik dit jaar nog niet gezien. Gaaf die oranje streep!
    genoten hoor!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. en ik vergat nog fff je bonte tapuit apart te noemen, zo gave soort! Wat heb je daar ook mooie foto's van.

      Verwijderen
  2. Hallo Loes,
    Helemaal met je eens,wat een grote ergernis al die jagers.
    De Bonte Tapuit heb je er mooi opstaan, die heb ik helaas door tijdgebrek moeten missen.
    En weer heb je zowel de Goudhaan als Vuurgoudhaan kunnen vastleggen, prachtig!
    De Notenkraker was top om te zien, blij dat ik ben gegaan. Supervogel die we geweldig konden vastleggen.
    Weer een hele mooie blog van je.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes, ja de notenkraker staat er mooi op. Goed licht en betere omstandigheden dat kan je zien. Gaaf ook de Bonte tapuit en de haantjes weer leuk op de foto. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Uitstapjes naar bijzondere vogels hebben je mooie platen opgeleverd. De notenkraker is wat mij betreft de topper, maar de bonte tapuit is een zeer goed tweede. Een goudhaantje zo mooi op de plaat krijgen is ook een kunst. Heel mooi gedaan.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    wat een geweldige post heb je weer neergezet.
    Dat van het afschieten van de ganzen is ook vreselijk en ook hier in de polders wordt geschoten op hazen, ganzen en fazanten en eenden *huil*.
    Van je foto's wordt ik echt weer blij en dan vooral van de goudhaan en de vuurgoudhaan. Ik wou dat ik die eens tegenkwam. In mijn vorige huis had ik een blauwspar voor in de tuin en daar zaten ieder jaar weer goudhaantjes in maar inmiddels ben ik alweer 3 jaar verhuisd zonder blauwspar.
    Je bonte tapuit en ook je beide filmpjes van deze en de goudhaan waren erg leuk om te zien. Ik heb werkelijk heel erg genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Loes,
    toe maar zeg... bonte tapuit, notenkraker en goudhaantje. In 1 blog. Geweldige momenten moeten dat zijn geweest. Ik heb genoten van je mooie foto's.
    Groet, Geert.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtige serie van de bonte tapuit en goudhaan. Ook de notenkraker heb je weer heel mooi. Wat erg dat er in jouw gebiedje vogels afgeschoten worden. Dan snap ik dat je daar liever even niet meer komt.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Loes, ik wens je in alle opzichten een goed 2019 toe en veel natuurplezier! Hoop je weer eens tegen te komen. Hennie en ik genieten
    van je prachtige foto's.Groetjes Niek Sleeuwenhoek.

    BeantwoordenVerwijderen