advanduren

dinsdag 27 november 2018

Notenkraker

Ook ik ben naar de Notenkraker geweest, Marco Latooij vroeg of ik mee wilden gaan en dat ik mee kon rijden met Patrick Nijnatten en ik was erg blij dus heb ik snel mijn spullen gepakt en hebben ze mij voor de deur opgehaald, dat ik toch mee kon rijden.
Ik was zo in de gloria, de Notenkraker was 'n nieuwe soort voor mij.
Dus bedankt Patrick en Marco.
Toen we aankwamen zat hij op het balkon en het was 'n grijze dag, we hebben ook veel foto's moeten weggooien. Kon nog wel 'n filmpje maken.

                                                                 Veel kijkplezier

                                                    Klik op de foto voor 'n scherper beeld.

                                                          Filmpje van de Notenkraker.


Notenkraker op het balkon bij de studentenhuis.

Notenkraker, heb ik hier mijn nootje verstopt?

Notenkraker

Notenkraker

Notenkraker, wist precies waar hij de nootjes verstopt had.

Notenkraker met 'n nootje.

Notenkraker

Notenkraker

Notenkraker

Notenkraker met 'n stuk walnoot.

Notenkraker,

Notenkraker,
Deze zat zo dichtbij dat ik 'n  portret van zijn  kop kon maken.

                                                  Bedankt voor de reactie op deze blog.

9 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    bij Maria zag ik van ellende al donkergroen bijna zwart (van jaloersheid dan hé hahahaha......) en nu laat jij hem ook zien. Zo gaaf dat deze mooie vogel te fotograferen was en zo geweldig dat je hem met eigen ogen kon zien. Grijs weer of niet, maar dit zijn echt hele mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Hele mooie serie foto's van deze zeldzame vogel in Nederland.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Oooohhhhhhh wat een leuk filmpje!! Ik zie hem weer helemaal voor me! Goed gedaan!
    De foto's zijn ook geweldig. De eerste keer dat ik er was, viel het weer ook wat tegen en dan heb je toch iets andere condities ( hoge ISO bv) Maar je foto's zijn prachtig! Er zit een favoriet tussen en dat is foto 8, daar heeft hij iets van een bol koppie, zo leuk! Je hebt je kansen goed benut.
    Deze ontmoeting ga je vast nooit meer vergeten. Gefeliciteerd!
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Dat zijn mooie foto's van deze Super vogel! Lijkt me heel bijzonder om die te zien. Het portret van de kop is gaaf zeg. Bizar dat je zo'n zeldzame vogel zo dicht kan benaderen,totaal niet schuw voor mensen, eigenlijk onverstandig van hem. Ik hoop dat die nog even daar blijft, krijg ik misschien ook nog een kans.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Dat is nog eens een bijzondere vogel. Lang geleden heb ik er een gezien, eigenlijk te lang geleden. Je hebt de kans gekregen er mooie platen van te maken. Zo'n bijzondere gast is altijd welkom.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig loes, gefeliciteerd met deze nieuwe soort. Prachtig vastgelegd. Ik ga zeker nog even kijken. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes
    mooie serie van die notenkraker een aparte vogel nog nooit eerder gezien.
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige serie van deze inmiddels bekendste vogel van Nederland.
    Ik heb hem zelf nog niet gezien, is toch een hele gok om daar met OV heen te gaan, en hij zit er dan ineens niet meer....
    Maar jij had een gelukje, en je hebt hem, staat er prima op. Die kun je van je lijstje strepen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen