advanduren

donderdag 25 juli 2019

Schiedam en omstreken

Zo als gewoonlijk maak ik mijn rondje in Schiedam en Broekpolder en er waren dagen bij dat het erg warm was, dan blijf ik lekker thuis, dus zijn deze foto's niet van deze week. De Iepenpage is in Zuid Holland gemaakt dus hoef je niet naar Limburg toe, wel 'n nieuwe soort voor mij.

                                                                  Veel kijkplezier.
                                                 Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


Bloedrode Heidelibel.

Bloedrode Heidelibel.

Bruin Zandoogje.

Landkaartje.

Bruin Zandoogje.

Iepenpage.

Iepenpage

Rietzanger.

Bosrietzanger.

Bosrietzanger

Dodaars met vangst 'n visje.

Dodaars met vangst 'n visje.

Dodaars

Dodaars

Meerkoet (juv)

Blauwborst (man)

2 Groene Spechten aan het foerageren.

Huismus met libel op de leliebladeren..
Blauwe Reiger (juv)

3 Blauwe Reigers (juv)  nog alle 3 op het nest en zijn nu uitgevlogen.

Blauwe Reiger (juv)

Ransuil.

3 Steenuilen, de linker lag lekker op 'n paaltje te rusten.

3 Steenuilen

Steenuil

                                                En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo loes,
    Opnieuw weer een mooie serie,
    3 Steenuilen op de foto, het moet niet gekker worden!! En ook nog een Ransuil gezien.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Een fantastische serie foto's. Pfft, al bladerend werd het steeds erger wat een heerlijke soorten. Mooi de libellen en vlinders, waarvan die Iepenpage wel een toppertje is om te scoren, mooi gefotografeerd! De jonge blauwe reigers staan er super op, je had ook mooi licht erbij En kijk, één groene specht op de foto is al een mazzeltje, maar twee!! ge-wel-dig. De blauwborst staat er ook lekker parmantig op. Dan een ransuil en nog erger een stel steenuilen. Ik ben lichtelijk beroerd van al dit moois! Echt genieten!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes, weer een mooie afwisselende serie. Mijn faforieten zijn natuurlijk de steenuiltjes. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Wat een mooie reeks platen laat je weer zien. Libellen en vlinders zorgen om te beginnen al voor mooie platen én variatie. De iepenpage is wel een heel bijzondere soort. Maar ook wat de vogels betreft ben je goed aan je trekken gekomen. En dan in één post zowel een ransuil als een drietal steenuiltjes. Het kon niet op.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    het was die bewuste week ook echt ontzettend warm. Ik heb die week (was laatste week van onze vakantie) dan ook alleen maar in huis naast de ventilator gelegen hahahaha....
    De vogels in dit blog zijn werkelijk weer heel mooi vereeuwigd. Groen specht is ook al zo fraai zeg maar ik sla gewoon groen uit bij het zien can die 3 leuke steenuiltjes :-)))))) Ik vind zie wel zo leuk! Hier hebben we ook steenuiltjes maar die zitten al 4 jaar in de dakgoot en ze blijven daar tot ze uitvliegen.
    Ik heb weer genoten van dit moois uit en van de natuur.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen