advanduren

dinsdag 16 juli 2019

18-22-23-en 24 Juni

Zo als gewoonlijk heel vroeg de deur uit zo om 06.00 uur, begon bij de Steenuil toen kwam 'n Fuut met jongen en daarna heb ik 'n aantal kilometers gemaakt en toch ook nog leuke soorten gezien. de Zomertortel is niet van de Broekpolder die kwam ik op 'n andere plaats tegen. 'N andere dag op 'n vroege morgen kwam ik 'n Vosje tegen en was druk bezig eieren te eten.
Het was in Juni wel 'n paar geslaagde dagen.

                                                                  Veel kijkplezier
                                                  Klik op de foto voor 'n scherper beeld.


Steenuil

Steenuil

Fuut die 'n visje krijgt aangeboden.

Fuut die 'n visje krijgt aangeboden.

Fuut die 'n visje krijgt aangeboden.

Icarusblauwtje.

Kleine Karekiet.

Grutto

Grauwe Vliegenvanger.

Gele Kwikstaart.

Gele Kwikstaart.

Gele Kwikstaart.

Scholekster

Torenvalk, een van de ouders van de jongen.

Torenvalk, een van de ouders.

Torenvalk.

Torenvalk (juv) de jongste.

Torenvalken (juv) en zijn alle uitgevlogen.

Torenvalk (juv)

Bloedroede Heidelibel.

Bruin Zandoogje.

Deze weet ik niet zeker, ik denk 'n Paardenbijter.

Sint Jancobsvlinder

Koekoek

Koekoek

Zomertortel

Zomertortel

Vosje, stond bij 'n nest van 'n Waterhoen of Meerkoet te smullen, 

Vosje

Vosje

                                                 En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Ook jij laat hele mooie foto's zien van het Steenuiltje.
    Maar de rest mag er ook zijn. Super de Gele Kwikstaart.
    Leuk om te zien de kleine Torenvalkjes.
    En weer een overvliegende Koekoek, die lukt bij jou altijd, heel gaaf.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Het lijkt wel of je de fraaie beelden uit je mouw schudt. Een prachtige steenuil, een vliegende koekoek, schitterende gele kwikstaarten, een torenvalkfamilie en als toetje een eieren verslindende vos. Heel fraai.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wou al zeggen vooral die uilen, torenvalken en zomertortel, maar ja er kwam geen eind aan de toppers dus een en al prachtige fotos'!!
    Wat heb je veel gezien en prachtig vastgelegd.
    De steenuil is verpletterend! ( zei ze jaloers....:-) Maar het vosje is ook heel mooi!
    Heerlijk blogberichtje weer!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje mina zeg! Ik zie de ene na de andere mooie foto aan mijn oog voorbij trekken. Heb net je nieuwste blogs ook bekeken maar dit blog is ook weer een hele fraaie zeg!
    dat vosje kon zijn buikje vol eten van de eitjes (zielig hé maar het hoort er nu eenmaal bij) En net als maria vind ik die steenuiltjes erg jaloersmakend hahahaha.... super om te zien en heerlijk om mee te kunnen genieten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen