advanduren

woensdag 14 augustus 2019

Twente en ook nog opnames in Zuidholland

Eind Juni met mijn 3 vogelvrienden naar Twente gereisd voor de vlinders. Het was die dag in Twente 33 graden en dat hebben we geweten, er waren daar veel bomen met processierupsen, heb gelijk alles op 60 graden gewassen we hadden alle jeuk en 2 nachten niet geslapen, maar toch hebben we leuke soorten gezien het Heideblauwtje was 'n nieuwe soort voor mij. De andere soorten zijn in Zuid Holland gemaakt. Ik weet alleen niet of ik het goed heb met de Dikkopjes.

                                                                 Veel kijkplezier.
                                                   Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Geelsprietdikkopje

Geelsprietdikkopje.

Geelsprietdikkopje.

Koevinkje

Bruin Zandoogje

Hooibeestje

Metaalvlinder

Metaalvlinder

Citroenvlinder

Kleine IJsvogelvlinder

Kleine IJsvogelvlinder

Heideblauwtje (man)

Heideblauwtjes (vrouw en man)

Heideblauwtje

Keizersmantel

Kleine Watersalamander

Slangenkruid

Distelvlinder

Distelvlinder

Oranje Zandoogje

Glasvleugelpijlstaart

Glasvleugelpijlstaart

Glasvleugelpijlstaart

Glasvleugelpijlstaart

Kattenstaart

Heivlinder

Heivlinder

Sint Jansvlinder

                                                                Blauwvleugel sprinkhaan.
                                                              Hier lig ik plat op het fietspad.     


                                                     En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Wat een mooie soorten!!!! Pffft wat gaaf! Die Glasvleugelpijstaart heb ik nog nooit gezien! Staat dan ook hoog op mijn wensenlijstje.Alle vlinders staan er prachtig op. Kleine ijsvogelvlinder en Keizersmantel zijn wel de lekkere soorten om tegen te komen, maar de heideblauwtjes zijn ook geweldig. De laatste foto met de Blauwvleugel sprinkhaan is super, mede door je standpunt. Maar dat geldt ook voor de foto van de kleine watersalamander, klasse!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Weer een hele mooie serie,
    De Kleine Ijsvogelvlinder en het Heideblauwtje vind ik de mooiste.
    Hoewel de Glasvleugelpijlstaart er ook mag zijn.
    Prachtig gefotografeerd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door een blogbeheerder.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daag Loes,
    Een vruchtbaar uitstapje naar Twente, al is de hinder die de processierups veroorzaakte wel een minpunt. Je laat hier bijzondere soorten zien, waarvan ik de ijsvogelvlinder en de glasvleugelpijlstaart het meest bijzonder vind. De blauwvleugelsprinkhaan komt in de duinen veel voor, maar het is mij nog niet gelukt om hem met zijn blauwe vleugels vast te leggen. Je mag niet klagen over de soorten die je gezien hebt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Preciosas fotos, me ha gustado mucho tu blog. Tienes un nuevo seguidor desde España. Saludos

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    wij waren in juli in Twente en daar zagen we inderdaad heel veel eiken met zelfs meerdere nesten met de processie rups. Wij gingen op een dag naar de weidebeekjuffers (hadden een tip van iemand gekregen) dat er daar veel weidebeekjuffers zouden zitten en na een kleine 3 kwartier zegt mijn ega: Hel, we gaan!!! Bleek onze auto ook onder een boon te staan met meerdere nesten van die krengen en een jeuk!!!!!

    Maar nu je foto's. Deze zijn zoals gewoonlijk weer onwijs leuk en mooi. Die metaalvlinder heb ik zelf ook nog nooit gezien en ik heb er in twente ook niet op gelet hihi... Volgende keer zal ik beter opletten :-) Wij gingen ook voor de ijsvogelvlinder maar helaas niet kunnen vinden. Super dat jij hem wel hebt :-) Je vlinders in dit blog zijn sowieso allemaal even mooi en scherp en prachtig van kleur.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen