advanduren

zaterdag 24 augustus 2019

Vlinders en vogels in Schiedam


Ben nu alleen in Schiedam gebleven en zo als gewoonlijk vroeg de deur uit, het eerste kwam ik de Rietgors tegen in het vroege ochtend licht, daarna zag ik nog Kleine Karekieten, Rietzanger, Paapjes , Waterhoentjes langs 'n boeren autoweg bleven daar maar staan terwijl de ouders al aan de overkant in de sloot waren toen ben ik naar de andere kant gegaan en in 'n snel tempo gingen ze ook naar de ouders anders hadden ze het niet overleeft, die jonge meiden scheuren met hun auto over het weggetje. Ook nog 'n aantal vlinders en 'n paar Stadsreuzen.

                                                             Veel kijkplezier.
                                              Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Pyamawants

Pyamawants

Koolwitje

Groot Koolwitje

Atalanta

Goudwesp

Rietgors

Rietgors

Kleine Karekiet

Kleine Karekiet

Rietzanger

Witte Kwikstaart.

Witte Kwikstaart die gevoerd wordt door een van de ouders.

Visdief

Buizerd

Waterhoentjes

Paapje

Paapje

Steenuil in half zon en schaduw.

Steenuil.

Kneu

Kneu

Kneuen. 

Kneu

Grote Zilverreiger tussen de Nijlganzen.

Blauwe Reiger met 'n muis.

Krakeend (man)

Krakeend (man)

Krakeend (vrouw)



Bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Een hoop mooie soorten in deze serie,
    De rietvogelsoorten heb ik dit jaar niet veel gezien, maar dat zal aan mijzelf liggen.
    Je hebt ze er hier weer fraai opstaan.
    En weer het Steenuiltje, super!
    Ben benieuwd naar je ervaringen in Canada, dat zal zeker een mooie reis worden.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je hebt weer veel gezien. De vogels werkten zoals altijd bij jou, erg goed mee. Gaaf die zilverreiger tussen de nijlganzen, wel een bijzonder plaatje. Gaaf dat steenuiltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Vogels zie ik maar af en toe op aantrekkelijke plaatsen, de meeste blijven wat verder weg dan ik zou willen.Je hebt wel geluk gehad om een steenuil te zien, ook al waren de omstandigheden niet ideaal. In ieder geval variatie genoeg.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes, mooie plaatjes met veel afwisseling. Ben heel benieuwd naar Vancover Island. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    wat laat je toch weer veel moois zien. Een Goudwesp heb ik zelf nog nooit gezien net als het Paapje maar ik ben blij ze bij jou tegen te komen. Prachtige en mooie heldere foto's van de vele vogels maar ook van vlinders en mooie pyamawants. De rietgors vind ik geweldig zoals je die hebt gefotografeerd. Ook het vliegbeeld van het visdiefje is super en dan vergeet ik de blauwe reiger met muis ook niet.
    Ik word echter wel aardig groen van die leuke steenuil ohhhh.... wat zijn die toch ook leuk hé.
    Ik heb weer genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen