advanduren

dinsdag 17 september 2019

Canada Vancouver deel 1

Met Kees, Hans en Frank en nog 'n paar gezellige medereizigers zoals Simonette, Lucie, Frans en (Patrick die uit (Belgiƫ) kwam, naar Canada Vancouver Island geweest onder 'n zeer goede gids Ruben Vermeer van BirdingBreaks , die veel tijd van onze reis maakte en veel vogels gezien en gefotografeerd. Na 'n vliegreis van haast 10 uur die gelukkig goed ging, het is mijn eerste vliegreis buiten Europa met zweet in mijn handen. Eenmaal de eerste dag aangekomen hebben we de auto's opgehaald en naar ons hotel gegaan, Kees en ik wisselde om de dag om de auto te besturen, het was 'n automaat waar we beiden aan moesten wennen. Dag 1 gingen we op weg naar de veerboot om over te varen om naar Vancouver eiland te gaan. Onderweg kwamen we de eerste Meeuwen en Walvis tegen op verre afstand. Het was die dag grauw weer. Bij aankomst gingen we naar 'n comfortabel hotel. Op 31 Augustus zijn we op pad geweest naar Tofino.

                                                             Veel kijkplezier
Vancouver eiland

Veerboot

Vuurtoren

Watervliegtuig, die je daar veel ziet.

Watervliegtuig.

Walvis

Veel Zeehonden op 'n eilandje.

Beringmeeuw (juv)

Beringmeeuw

Canadese Blauwe reiger.
Is anders van kleur dan bij ons.

Savanna Gors

Savanna Gors

Savanna Gors

Anna's Kolibrie

Anna's Kolibrie

Alaska Strandloper. met 'n zand vlo
Te herkennen aan de zwarte pootjes. 

Kleinste Strandloper.
Te herkenne aan de groene pootjes.

Kleinste Strandloper.

                                                     Bedankt voor de reactie op deze blog.


8 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    De eerste dag daar heb je al bijzondere soorten gezien dus.
    Savannahgors en Kolibri zijn wel toppers om te zien, net zoals Alaska en Kleinste strandloper. En ook nog een Walvis erbij, Top!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Ongelofelijk, wat een reis!!! Gaaf die Kolibries! En die Gorzen vind ik ook een hele leuke soort. Je hebt ze schitterend op de foto kunnen zetten. Alaska en Kleine strandloper zijn ook al van die heerlijke soorten. Een walvis zien, ook al is het wat verder weg is toch wel magisch! Ik hoop dat je snel met een deel twee komt, want dit smaakt naar meer !
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Zo'n reis is een bijzondere ervaring. Je hebt al snel wat moois voor de lens gehad. Een walvis blijft altijd een spektakel. Heb je ook nog in een watersportvliegtuigje gevlogen?
    De strandlopertjes zullen deels al onderweg zijn naar het zuiden. Op Bonaire heb ik o.a. Alaskastrandlopers gezien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    wat een heerlijke reis heb je gemaakt zeg!
    Ik zie in dit blog dan ook al veel moois voorbij komen. De kleine kolibrie vind ik sowieso onwijs mooi. dat is een vogeltje dat ik waarschijnlijk nooit live zal zien hahahaha... prachtig gewoon. Ook de gors is een beauty.
    Ik ga gauw door naar je andere psot want ik denk dat er veel moois te zien is.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi fotoverslag van je reis naar Canada. Die strandloper werkte goed mee zeg. En een kolibrie op de foto krijgen is ook een hele kunst.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Loes ,...Mooie reis,mooie vogels,zelfs een kolibrie.
    Fantastiscg,...!!!
    Groeten,...Ruud

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Loes, gave reis heb je gemaakt. Mooie beelden heb je al laten zien in deel 1,2 en 3. Vooral zo,n kolibrie is heel bijzonder zo hoog noordelijk. Ben benieuwd naar de beelden die nog moeten komen. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen