advanduren

zaterdag 12 oktober 2019

Canada Vancouver. Deel 5

Hier zijn we naar Port Mcneill gegaan en wat is de natuur daar schitterend en daar kwamen wij mijn favoriete vogel tegen en hij zat ook nog dichtbij in de boom. 'N ander Bald Eagle (juv) zat in 'n andere boom, daarvoor zat 'n Bandijsvogel. Ook veel meeuwen waren in dat gebied aanwezig, dus die dag hebben we erg genoten.

                                                               Veel kijkplezier,
                                                Klik op de foto voor 'n beter beeld.


                                                      'N filmpje van de Bald Eagle.

Roodstaartgors

Roodstaartgors

Roodstaartgors

Landschap

Beringmeeuw

Beringmeeuw

Onbekend

Ringsnavelmeeuw

Ook in Canada worden bomen gekapt.

Hier gaan We naar Port McNeill

Bandijsvogel

Bald Eagle (juv.)

Bald Eagle

Bald Eagle

Bald Eagle

Bald Eagle

Bald Eagle


En bedankt voor de reactie op deze blog.


Hierna komt deel 6

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    wat een prachtige foto's weer! Ik ben onder de indruk van je grote arend en dat je die ook zowaar in een boom kon fotograferen. ook de ijsvogel vind ik heel erg leuk om te zien. De roodstaartgors is ook een bijzonder vogeltjes (voor mij dan) . Het uitzicht op die rivier is ook erg leuk om te zien. Ik heb weer heerlijk zitten genieten. Ik denk dat jij ook nog lang zal nagenieten van deze mooi reis.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Super, de Amerikaanse Zeearend, wat een machtig beest is dat!!
    Geweldig om in het wild te zien!
    De andere soorten mogen er ook zijn.
    Roodstaartgors lijkt me ook bijzonder,en de Bandijsvogel zou ik ook wel willen zien
    Maar de Amerikaanse Zeearend steelt de show in dit blog. Wat een prachtvogel!
    En dan komt er ook nog deel 6, Je hebt een hele mooie reis gemaakt daar in Canada.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes.
    Hoewel alle kleine vogeltjes mooi zijn vind ik die Bandijsvogel wel héél erg gaaf!!! Ook de meeuwen heb je prachtig geplaat. Maar die Amerikaanse Zeearend....pffft wat gaaf.Ik heb ademloos naar je filmpje zitten kijken. Hij kijkt af en toe recht in je lens (Yeaaahhh!!) Moet toch een euforisch zijn geweest om zo dichtbij te zien! Ook de juv is prachtig. Mooi dat landschap erbij . Dit is wel grote klasse, hoor! Genieten.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Het moet een prachtige reis geweest zijn zo te zien. Natuurlijk is de Amerikaanse zeearend de ster van de show. Indrukwekkende vogels die als ze vissen bijzondere acties laten zien. Ik heb ooit de Afrikaanse soort gezien. Het vliegbeeld laat goed zien hoe groot ze zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen