advanduren

zondag 2 februari 2020

Brouwersdam en Berkel en Rodenrijs

Met Patrick met de auto naar de Brouwersdam geweest en 'n paar dagen later naar Berkel en Rodenrijs gefietst, beide dagen zou de zon schijnen maar geen zon gezien. Die weermannen en vrouwen zitten er meestal naast. Ik verlang nu toch naar het voorjaar. Dat hebben de Futen al 'n tijdje.

                                                                   Veel kijkplezier.
                                                    Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Fuut in baltshouding.

Chileense Flamingo's aan het foerageren.

Chileense Flamingo.

Chileense Flamingo.
Effen de vleugels uit wapperen.

Chileense Flamingo.

Chileense Flamingo.
Deze was druk aan het poetsen.

Chileense Flamingo's

Chileense Flamingo's

Eider (man)

Drieteenstrandlopers

Drieteenstrandlopers.

Middelste Zaagbekken

Middelste Zaagbekken.

Buizerd.
Voorzichtig uit de auto gestapt omdat hij iedere keer 'n stukje verder ging zitten.

Wilde Zwanen

Wilde Zwanen

Wilde Zwanen

Wilde Zwanen

En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. prachtig die fuut in de houding.... en heel mooi de flamingo's, die staan er goed op. Op de Brouwersdam is vaak wel wat te zien op vogelgebied, altijd leuk. En mooie foto's van de wilde zwanen. Deze winter zie ik ze echt veel minder dan anders in de AWD, maar je kan deze winter ook meer een verlengde herfst noemen.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Op de wind en regen na lijkt het met de temperatuur wel voorjaar,hoorde vanochtend vroeg al heel wat merels en lijsters. Nu nog wat zon erbij.
    Leuk de Chileense Flamingo's, toen ik er was stonden ze vrijwel alleen in de slaapstand.
    De Brouwersdam is een mooie stek, altijd wat te zien.
    En wat zijn ze mooi de Wilde Zwanen, die had ik graag bij ons in de buurt willen zien.
    Weer een fraaie reeks foto's van je Loes.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Flamingo's in Nederland blijft voor mij toch opmerkelijk. Dat neemt niet weg dat je deze schitterende vogels fraai hebt kunnen fotograferen. Mooie plaat van de fuut trouwens. Eidereenden en middelste zaagbekken hoop ik binnenkort weer eens bij de Zuidpier van IJmuiden te zien. Wilde zwanen zien vind ik altijd prettig, helaas is dat deze winter maar af en toe het geval. Jij had ze mooi in beeld.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    een heerlijk blog vol met mooie foto's. Die flamingo is toch wel een pareltje hoor. Hele mooie serie kon je daar van maken zeg. Mooi van dichtbij en in geweldige mooie poses :-)
    De futen staan heir elkaar ook de waterplanten al boven het water aan te reiken dus die zijn echt in de "flow". Je eiderman is ook heel mooi net als je drieteentjes. Geweldig dat je de middelste zaagbekken hebt kunnen fotograferen. Ik heb ze sinds vorig jaar helaas niet meer gezien dus geniet ik maar bij jou van deze prachtige zaagbekken. De buizerd is mooi duidelijk en scherp en de wilde zwanen kon je ook mooi van dichtbij op de plaat zetten. Echt een geniet serie Loes!

    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Jaaaa, Flamingo's, eiders en zaagbekken. Je weet me wel jaloers te krijgen ;-)
    Geweldige serie!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen