advanduren

zaterdag 15 februari 2020

Schiedam, Delft en Rotterdam

En weer was het 'n mooie dag met minder wind. s' Morgens vroeg kwam ik de Grote Zilverreiger tegen met het eerste zonlicht, daarna naar Delft gefietst waar ik met 'n kennis naar 'n nieuw naar 'n natuurgebiedje zijn geweest daar gingen we op 'n bankje zitten en gelijk kwamen er 2 IJsvogels voorbij vliegen maar daar had ik niet op gerekend, ook Blauwe Reigers die met hun nesten bezig waren. in de middag op de Harreweg  kwam ik nog 'n grote groep Brandganzen tegen tussen de Kolganzen en 'n Grote Zilverreiger waar je het bruidskleed zie. naar 'n aantal foto's ging ik richting huis en vloog er 'n IJsvogel voor mij uit 'n stukje verder ben ik gaan kijken en zat daar op zijn gemak te kijken bij het riet.

                                                                     Veel kijkplezier.
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Grote Zilverreiger in het vroege zonlicht.

Grote Zilverreiger in het vroege zonlicht.

En toen kwamen er 2 IJsvogels voorbij vliegen, was net 'n fractie te laat.

Blauwe Reiger.
Het is druk met het verzamelen van takken  voor de nesten.

Blauwe Reiger.

Blauwe Reiger

Grote Bonte Specht

Grote Bonte Specht

Ransuil

Grote Zilverreiger

Brandganzen

IJsvogel

IJsvogel.
Lijkt net of tie 'n zonnebril op heeft.

IJsvogel

IJsvogel

IJsvogel

IJsvogel

                                              En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    wat een weelde weer. Net eerst even je andere post bekeken en gelezen en uiteraard gereageerd. Ook hier een prachtige zilverreiger en ook een ijsvogel die je zelfs vliegend kon "pakken" :-) Die ransuil is ook echt super om te zien. Blauwe reiger en ook de specht zijn weer mooi in beeld gebracht. Dit was dus ook weer een heerlijk tochtje.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Prachtig allemaal, zeker je prachtige foto's van de Grote zilverreiger, maar vooral je ontmoeting met de ijsvogel.....wow, dat zijn toch cadeautjes.
    Groetjes en fijn weekend.
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes, altijd leuk om ijsvogels te zien en nog wel op twee verschillende plekken. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Wat een verschil in licht bij de platen van de zilverreiger. Het is duidelijk te zien dat het warme ochtendlicht veel mooiere beelden oplevert. Behalve de ransuil heeft natuurlijk de ijsvogel voor prachtige beelden gezorgd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer een mooie vogeloogst. Leuk die ijsvogel. De grote zilverreiger werkte goed mee. Viel mij laatst op dat je ze steeds meer ziet in de polders.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Loes,
    Die Grote Zilverreiger heb je mooi vastgelegd zo met het zachte ochtendlicht.
    En weer heb je een Ransuil gezien, ik ben jaloers!
    En dat geldt ook voor je IJsvogels, zo mooi!
    Dat is alweer een tijd geleden dat ik die heb gezien en vastgelegd.
    Je hebt ze er heel fraai opstaan.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen