advanduren

zaterdag 25 april 2020

Ronde met de fiets en genieten van het mooie weer en natuur.

Begin met 'n triest verhaal, hoorde van 'n kennis dat er 'n jonge Steenuil dood in het gat zat en zag ook dat daar fotografen stonden die dat te horen krijgen via facebook van 'n persoon uit mijn stad. Door de schrik naar binnen vloog maar het niet heeft overleeft triest maar waar heb er 'n foto van gemaakt. Er is daar melding van gemaakt en hebben hem eruit gehaald, wat wil je als die persoon om in de belangstelling wilt staan.
Maar ik ga de laatste maande naar plekken waar ik niemand tegen komt en mij niet erger aan sommige vogelaars. Dus heb ik toch wat vogels weten te vinden waar ik heel veel tijd voor neem en niemand tegen kom. Zet al meer als 'n jaar niks meer op waarneming. Ook via facebook deze jonge Ransuil weten te vinden, dat heb je als je ongeveer de de plek aangeeft, dan weten fotografen hem te vinden.
Van de Wulpen heb ik ook 'n filmpje gemaakt dat ze aan het badderen zijn.
Ook 6 eitjes van de Koolmees in mijn nestkast op mijn balkon, ze vlogen beiden weg zo kon ik snel 'n foto maken.

                                                                  Veel kijkplezier
                                                    Klik op de foto voor 'n beter beeld

                                                              Badderende Wulpen


Vroege ochtend met mist.

Eitjes van de Koolmees.

IJsvogel, ik wil niet op de foto.

Wulpen, zo'n 200 stuks kwamen aanvliegen om te badderen.

Wulpen, er waren zo'n 200 stuks.

Wulpen

Ransuil. (juveniel

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Fitis op zoek naar insecten.

Bijschrift toevoegen, hier komt het vrouwtje in de buurt daarom de wapperende vleugels.

Fitis

Fitis

Fitis

Blauwe reiger

Oranjetipje 

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw


 En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    ik word al misselijk als ik dit lees van die jonge steenuil. Dit is ook de reden dat ik ook al jaren niets meer op waarnemingen zet en ook geen mededelingen doe aan andere fotografen! Echt zo triest dit.

    Je foto's en ook je filmpje zijn echt heel mooi. Een heerlijke grote groep wulpen en ook zelfs vliegend. Die takkeling van een ransuil is echt super 🦉 Je blauwborst is om groen van uit te slaan hahahaha.... De serie van de Fitis is geweldig. Je had er echt de tijd voor want dit zie je niet zomaar ;-)
    ik heb heerlijk zitten genieten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Ja dat is een triest verhaal, een Uiltje dat door fotografen de dood wordt ingejaagd. Snap wel dat iedereen een foto van een Uil wil, maar je ziet maar hoe voorzichtig je moet zijn en deze soort niet zomaar bekend moet maken puur om in de belangstelling te willen staan op Facebook.
    Je foto's in deze blog zijn overigens prachtig. Super de landschap foto met de mist. En je had weer een IJsvogel.
    Leuk een Koolmezennest op het balkon, bij ons in de tuin broed nu in de nestkast een koppel Pimpelmezen.
    Mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Prachtige foto's heb je weer weten te maken, maar wat een intriest verhaal van die steenuil. Een mens vraagt zich af met wat sommige fotografen bezig zijn, zeker niet om bekommernis met de natuur. Goed dat er nog natuurfotografen zijn als jij, naar plaatsen met weinig tot geen volk, en veel geduld. De fitis en de blauwborst heb je weergaloos mooi weten te platen, knap werk Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Ik zet ook geen uilen op waarnemingen of onder embargo. Er lopen teveel gekken rond, die het allemaal niet zo goed begrijpen ;-(
    Je foto's zijn prachtig. Super je wulpen en filmpje! Het portret van de Blauwe reiger ook heel mooi. Schattig de foto's van de boerenzwaluwen en beeldschoon je blauwborst. De serie van de fitis is ge-wel-dig! Het landschap in de grondmist laat zien dat je lekker geniet daar buiten! en dan je oranjetipje, heerlijk!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vergeet je ijsvogel, die is echt heel grappig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dag Loes,
    Als je je omgeving goed kent weet je waar je ongestoord van de natuur kunt genieten. Zo heb je weer een aantal mooie plaatjes kunnen maken van boerenzwaluw, blauwborst, ransuil en fitis. Zoveel wulpen tegelijkertijd is behoorlijk opvallend.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen