advanduren

zondag 6 december 2020

Vockestaert en omgeving.

     

Vorige keer had ik de Wulp iets verder weg, 'n dag later stond hij dichterbij normaal lopen ze verder van je af. Wat ik naderhand zag dat Ooievaars op hun nest zaten, die hebben echt de voorjaar in hun kop. Was super blij dat ik de Zwarte Mees tegen kwam zat helaas in tegenlicht. Sommige vogels werken mee en andere niet en toch heb ik genoten wat ik tegen kwam.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter beeld.


                                                                             Wulp


Wulp


                                                                              Wulp


Pijlstaart (man)

Ooievaars.
Op 18 Nov. kreeg van 'n kennis te horen dat er 2 op het nest zaten en de takjes op orde leggen, het was 'n mooie warme dag.

                                                                      Goudplevieren.
Helaas staan ze ver weg.


Brandgans


Brandgans


Cetti's zanger
Op mijn ronde hoorde ik hem ineens en rustig wachten kwam hij kort in beeld.


                                                                   Cetti's zanger


                                                                           Koperwiek


Koperwiek


Kuifeend


Roodborsttapuit (vrouw)


Kramsvogel


                                                                      Kramsvogel


Waterpieper


Waterpieper


Waterpieper


Zwarte Mees


Zwarte Mees

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Wat heb je de Wulp er weer tof op staan, super gave soort met de enorme snavel.
    Leuk ook de Goudplevieren in het weiland.
    En je hebt de Cetti's zanger, dat blijft een moeilijke soort om vast te leggen.
    Super ook de vliegende Kramsvogel.
    En de Zwarte Mees hoop ik weer eens in mijn tuin te zien, jij hebt deze al voor de lens gehad, gaaf hoor!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Het lukt je toch steeds weer om bijzondere vogels te zien. Weliswaar is fotograferen soms lastig door de afstand, maar je hebt ze in ieder geval gezien. De waterpieper, pijlstaart en wulp hebben wat mij betreft de mooiste platen opgeleverd.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie vogelsoorten heb je weer vast kunnen leggen, en zelfs met een beetje zon erbij. die laat het tegenwoordig op mijn vrije dagen (de vrijdag) afweten, en in het weekend ga ik niet op pad om drukte te vermijden..... leuk die wulp, ik hoorde ze laatst wel bij ons in de polder, maar het was die dag nogal mistig, dus niet gezien.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    nu had je de Wulp mooi dichtbij en het zijn ook echt geweldige mooie vogels om te zien en om te fotograferen. ook je vliegende kramsvogel vind ik super. En jij zal niet wat bijzonders hebben. Je ehbt gewoon de Cetti's zanger op de foto!!!! Zo gaaf zeg. En dan ook nog een waterpieper. De goudplevieren zitten inderdaad ver weg en dat was hier ook zo. komt vast nog wel een kans hoor. ooievaars ook top. Ik heb weer genoten van al dit moois.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes, prachtige foto's. Qua soorten springen voor mij de zwarte mees én de cetti's eruit! Maar de andere platen mogen er ook zijn!
    Ik heb hier met plezier naar gekeken, hoor!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen