advanduren

woensdag 23 december 2020

Vockestaert en omgeving

 Om dat ik al 2 maanden met 'n gekneusde knie loop ben ik er weinig erop uit geweest, gelukkig gaat het iets beter. En toch wel leuke soorten gezien, de foto's zijn van nov. en dec.

Daar kwam ik de Steenuil, Groene Specht, Noordse Kauw en 'n groep Kleine Zwanen tegen.

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Poldervaart tussen Schiedam en Rotterdam.

Steenuil.
Hier was het ook triest weer.

Groene Specht
Op mijn fietsronde zag ik hem weer, fiets neergezet en voorzichtig erna toegelopen en daar kon ik achter 'n bord van dichtbij fotograferen.
Groene Specht

Groene Specht

                                                             Groene Specht

Houtskoolzwam.

Noordse Kauw

Noordse Kauw

                                                              Noordse Kauw

Buizerd

Koperwiek/
Er zaten 'n aantal in het veld.

Koperwieken

Kleine Zwaan
Na 'n half uur wachten werd er 1 wakker en kwam er wat beweging in, toen scheen de zon nog maar toen kwamen er wolken en meer wind, maar toch nog aardige foto's kunnen maken.

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan

Kleine Zwaan/



En bedankt voor 'n reactie op deze blog


6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Sterkte met je knie...wat duurt dat lang, zeg! Maar deze blog is weer rijk gevuld met mooie foto's! Gelukkig. Die kleine zwanen zijn helemaal top! Steenuiltje geweldig! Wat had de de groene specht mooi te pakken, heerlijke platen zo in het groene gras! Tot slot bedankt voor je kerstwens op je leuke kaart! Voor jou en familie ook de beste wensen en een veel beter 2021!!!
    Daar gaan we voor.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Vervelend dat je knie je al zo lang hindert. Ik neem aan dat je er fysiotherapie voor krijgt. Zo niet, dan is het wel een aanrader. Op je tocht een groene specht zó in beeld krijgen is een hoogtepunt. Dat geldt overigens ook voor het zien van kleine zwanen. Ik zie ze hier nooit, wel wilde zwanen in de AWD.
    Ik wens je een prettige jaarwisseling en een gezond 2021.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    wat naar dat je al zo lang met een gekneusde knie zit!!!
    ik mag hopen dat je daar binnenkort toch wel vanaf bent.
    De kerstdagen zijn weer voorbij (ik had er niet echt veel zin in) en staan we op de avond van het oude jaar.
    Je foto's zijn echt helemaal super en dan vooral de steenuil en de jaloersmakende groene specht. Maar ook de kleine zwanen staan er ontzettend mooi op. Eeuwen geleden dat ik die heb gezien. Kauw, ganzen en de kauw zijn ook hele fraaie platen.

    Ik wens je een goed uiteinde en een mooi begin van 2021.
    Laten we hopen dat het jaar 2021 ons van het virus gaat verlossen en we weer wat meer vrijheden krijgen..
    Blijf veilig en gezond.
    Groeten,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig, die kleine zwanen. Maar ook geweldig om de groene specht te zien, die kon je ook goed fotograferen. Voor jou het allerbeste voor 2021 en hopelijk gaat het weer beter met je knie zodat je er weer meer op uit kan.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes,
    mooie platen van de Groene Specht, die had je dichtbij.
    En het Steenuiltje, vaak niet thuis daar maar jij had geluk.
    Super zijn de Kleine zwanen, ik vind dat zo'n mooie soort en gelukkig zijn ze bij ons in de buurt te zien.
    Sterkte met de knie en nog de beste wensen voor 2021
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moooe platen weer loes!
    De zwam op de boom : Houtskoolzwam
    Sterkte met je knie!
    Groetjes Karen

    BeantwoordenVerwijderen