advanduren

zaterdag 2 oktober 2021

Met mijn vogelmaatje op pad geweest.

We zijn eerst naar de Kleine Zilverreiger geweest en het was gelijk raak 2 stuks waren aan het foerageren. ook kwamen we 'n Torenvalk die rustig op 'n paal zat, 'n paar dagen later was hij nog niet op plek geweest die ik al kon en het was weer lekker rustig en 'n aantal Goudplevieren gezien, ook ben ik alleen op de fiets weggeweest ook naar rustige plekken en daar hou ik van. Daar kwam ik nog 'n overvliegende Purperreiger tegen. Als laatste zat er nog 'n Watersnip en de eerste Smienten waren aanwezig.


Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld. 


Filmpje van 2 Kleine Zilverreigers.




Kleine Zilverreiger

Kleine Zilverreiger

Kleine Zilverreiger

Goudplevier.
Op sommige plekken waren ze in groepjes aanwezig of alleen.

Aalscholver op 'n vlonder.

Fuut met jong

Paardenbijter

Purperreiger die nog voorbij vloog.

Goudplevier opvliegend.

Buizerd

Buizerd
Terwijl wij opnames maakten kwam er iemand met 'n harde stem vragen wat we zien, weg vogel. pfff

Torenvalk

De ochtendzon

Eksters

Krakeend (man)

Smient (man)
De eerste groepje op 19 Sept. gezien.

Zuringuil (nachtvlinder) liep op het fietspad en in het gras gezet.

Watersnip

Watersnip.
Dan komt er 'n Meerkoet die hem wakker maakt.

Watersnip

Watersnip

En bedankt voor 'n reactie op deze blog

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Je hebt weer een hoop bij elkaar gefotografeerd.
    Leuk de Kleine Zilverreiger, en nog twee stuks ook, die kom je niet elke dag tegen.
    Mooi zijn de Goudplevieren, die zie ik veel te weinig, net als de Watersnip terwijl er normaal wel tientallen in de Broekpolder zaten, het water staat veel te hoog nu.
    En je hebt de eerste Smienten al, leuk om deze fluiteenden straks weer in grote groepen te zien.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Dat ziet er allemaal mooi uit. Prachtig al deze vogels.
    En wat heb je dat torenvalkje super mooi gefotografeerd. Prachtig met die mooie warme kleuren. Die ochtendzon over dat natuurgebied is ook prachtig.
    Bijzonder ook vind ik die watersnip, is toch niet alledaagse vogel. Super gedaan Loes.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Het lukt je keer op keer om interessante vogels te laten zien. Kleine zilverreigers, goudplevieren en watersnippen zijn geen dagelijkse kost. De vluchtopname van de buizerd en de plaat van de torenvalk vind ik de mooiste deze keer. Ik denk dat je nu wel de laatste libel en rups gezien hebt dit jaar, tenzij de natuur nog een verrassing voor je in petto heeft.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Mooi die kleine zilverreigers, ook het filmpje, je ziet deze vogels, in tegenstelling tot de grote zilverreiger, nog niet zo heel vaak. Knap gefotografeerd die vliegende paardenbijter en dat geldt ook voor de vliegende buizerd. Ja, je hebt altijd van die klojo's die het met hun onnozele vragen en gedrag komen bederven, dat wordt steeds erger. maar desondanks een knappe serie.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is lekker weg in eigen regio!
    Mooie variatie aan beelden
    Prachtig en lekker dichtbij de kleine zilverreiger. Top? Ook die serie van de watersnip vind ik erg leuk. Goudplevier staat er super op! Ik moest wel lachen om die mensen die je moment met de buizerd verstoorden. Zo herkenbaar. Maar die foto van de opvliegende buizerd is wél heel mooi!
    De paardenbijter in vlucht heb je mooi geplaat. Knap werk! Fijne blog om te bekijken!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen