advanduren

zondag 17 oktober 2021

Mijn rondje op de fiets en soms gaat mijn vogelmaatje mee.

 Je gaat met zonnig weer weg en 'n paar uur later is de lucht grijs, dus op die weermensen kan je ook niet op rekenen en als het in de vroege ochtend al grijs en somber is ga ik zo wie zo niet weg. Maar in die tussentijd toch weer leuke soorten gezien. Ook de Noordse Kauw is weer aanwezig, maar ook veel Roodborstjes gezien en ze werken altijd wel mee, het grootste deel van de zomervogels zijn al vertrokken. Tips geef ik alleen aan 'n paar vertrouwde vogelvrienden door en andersom geven ze het aan mij door. Bij de IJsvogels was ik met mijn vogelmaatje daar waren er 2 aanwezig man en vrouw.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Groene Specht

Groene Specht

Dagpauwoog

Staartmees

Paardenbijter heeft 'n vlinder te pakken zie pijl.

Zanglijster

Zanglijster

Roodborst

Roodborst

Vink met insect 

Vink

Koolmees

Koolmees

Noordse Kauw met 'n wesp.

IJsvogel (vrouwtje)

IJsvogel (vrouwtje)

IJsvogel (vrouwtje)

IJsvogel (man)

IJsvogel (man)

IJsvogel (vrouwtje)

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Gaaf die Groene Specht, en kijk die Roodborst er toch eens lekker bij zitten.
    De Zanglijster is prachtig, die hoop ik ook weer in de tuin te verwelkomen, net zoals de Vinken.
    En weer heb je IJsvogels gezien, nee ik ben niet jaloers (natuurlijk wel)
    mooie soorten, mooie blog
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Dat is niet verkeerd zeg. Wat een mooie vogels!!
    Fantastisch zo'n groene specht en wat mooi zijn ook dat roodborstje en vinkje.
    En als klap op de vuurpijl; nog een ijsvogel. Echt super leuk.
    Ondanks het onvoorspelbare weer moet jij tevreden zijn geweest.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Een groene specht en een ijsvogel in een zelfde verslag, dat gebeurt niet zo vaak. Knap dat je gevonden hebt. Het is wachten op de wintergasten. Dwaalgasten worden volop gemeld, maar helaas niet bij mij in de buurt.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hpo Loes,
    Heerlijke soorten, die je weer fantastisch.voor de lens hebt gekregen.
    Prachtig resultaat!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen