advanduren

zondag 15 mei 2022

Het is altijd 'n verrassing wat je op de fiets tegenkomt.

 Fiets altijd heel rustig en luisterd naar de geluiden die ik hoor en kan vreselijk genieten, waarom zou ik naar 'n Draaihals gaan waar iedereen naar toe gaat, 'n kennis heeft hem nog nooit gezien maar door de drukte is het vogeltje vertrokken en zo gaat het altijd. Dus ga ik ergens naar toe waar ik niemand tegen komt en dat brengt wel eens verrassingen. Wat mij wel opvalt dat er weinig Boerenen Huiszwaluwen zijn vergeleken met andere jaren.



Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Landkaartje

Oranjetipje (man)

Grutto's.
Ook bij vogels gaat het er fel aan toe.

Grutto's

Grutto's

Grutto's

Grutto

Grutto

Grutto

Rietgors (vrouw)
Met nest materiaal.

Bosruiter

Visdief

Rietzanger

Rietzanger

Rietzanger

Rietzanger

Rietzanger

Steltkluut

Steltkluut

Zilvermeeuw met 'n jonge Waterhoen.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Op de fiets is heerlijk en dan mis je niet veel. Wat een mooie serie. Echt lente. En wat kunnen de vogels ook wreed zijn.. mooi vastgelegd.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    In een rustige omgeving heb je inderdaad veel meer kans om van alles te zien. Een gevecht tussen twee grutto's is natuurlijk altijd interessant. Je hebt bovendien al een paar mooie vlindersoorten gezien. De platen van het visdiefje en de rietzanger springen er voor mij bovenuit. En ja, steltkluten blijven altijd prachtige vogels. De zilvermeeuw laat nog eens zien waarom hij berucht is.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Mooie foto's!!
    Vooral die rietzanger vind ik erg mooi gefotografeerd.Prachtige beelden daarvan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen