advanduren

maandag 23 mei 2022

Weer toch leuke soorten gezien.

Waren weer geslaagde dagen die je niet ziet met de auto, als ik hondenbezitters zie die zich niet aan de regels houden zeg ik er wat van tegen die baasjes er staan toch borden dat de hond aangelijnd moet zijn in het broedseizoen maar er zijn ook mensen die er maling aan hebben. Bij de Koekoek was ik net te laat maar ik heb hem wel, te zien in mijn volgende blog. Tot mijn verrassing kwam ik ook nog 2 Kievit pulletjes tegen, de Rietzanger zingend tussen de bloempjes en Steltkluten zijn nog steeds aanwezig. En ook nog Kleine Plevieren waarvan 1 rondjes vloog en de ander met zijn staart omhog ging, soorten gezien zoals de Temmincks Strandloper, eens in de 14 dagen ga ik eieren halen bij 'n boer en daar kom ik 'n Steenuiltje tegen, maar waar dat is geef dat ik niet prijs voordat er weer hordes fotografen staan voordat er weer 'n nestkast verwijderd wordt.

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Zanglijster met 'n slakkenhuis die hij op 'n stam kapot slaat.

Zanglijster.

Koekoek.
Was net te laat toen hij voorbij was.

Steenuil

Steenuil

Rietzanger

Tapuit

Tapuit

Kieviit (pul)

Kievit (pul)

Kievit (pul)

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Kleine Plevier

Kleine Plevier

Bonte Stranloper.

Temmincks Stranloper.

Oeverzwaluwen.
Hier is 'n wand gebouwd, maar somige fotografen hebben maling aan gedragregels ze gaan liever zowat voor het gat staan, want het plaatje is het belangrijkste dan het verstoren.

Groenpootruiter

Groenpootruiter

Kluut

Kluut.
Als er jongen moet komen wordt moet er toch gepaard worden.


En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,

    Een blog met niet de minste soorten zoals de steltkluut, de steenuil en de Temmincks strandloper. En de tapuit zie je ook al niet zo veel meer. Vooral die steltkluut staat er prachtig op. De Temmincks kon ik vorige week voor de eerste keer op Texel fotograferen. Tenslotte nog een paring van de kluten, mooi werk.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes, superblog. Heerlijke soorten en mooie momenten heb je kunnen vastleggen. Heel gaaf. Hier in de buurt waren steenuilkuikens gestolen uit de kast.....dus hou het maar goed verborgen. De zwaluwenwand is hier geheel afgezet met hoge hekken en bordjes erop. Ik kwam gisteren een vrouw tegen met een kletsnatte hond... Hij had zo leuk gezwommen, dus ik hoefde niet meer te zoeken naar een steltloper .. Laten we maar zoveel mogelijk genieten. Dat heb jij iig gedaan!! Ik geniet mee.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Je hebt een aantal mooie waarnemingen kunnen doen van een aantal bijzondere soorten. Jammer is het dat verstoring op zo veel plaatsen voorkomt, het is een heel negatief teken van deze tijd. Wees maar zuinig op de uiltjes!
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Dat is een knap blog met al die soorten,
    Wat is een Tapuit in zomerkleed toch een mooie, en kijk dat Kievit pulletje toch eens, maar o zo kwetsbaar.
    Je Steenuiltje is echt super, snap het wel dat iedereen daar foto's van wil hebben,maar de kans op verstoring is te groot.
    mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen