advanduren

zondag 12 februari 2023

 Vorige week mijn rondje gemaakt maar was niet veel te beleven, vanaf mijn balkon zitten s' morgens Aalscholvers op de wieken van de molen de Kameel. Hopelijk zie ik van de week meer. Verlang wel naar het voorjaar.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Aalscholver

Roodborst

Roodborsttapuit

Ooievaar

Ooievaar

Kievit.
Ook 'n groepje Kieviten die opvlogen die hier zijn gebleven.

Kolganzen.
Zijn ook veel minder als andere jaren toen stond het echt overal vol van.

Kolgans

Grote Zilverreiger.
Die zie je steeds veel meer bij ons in de polder.

Kokmeeuw.
Trappelend om regenwormen te vangen.

Stormmeeuw.
Ook deze staat te trappelen voor voedsel.

Kneu.
Ook 'n grote groep die er verblijven.

Knobbelzwaan



Gele Trilzwam.


Bedankt voor 'n reactie op deze blog.


4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,

    Leuke blog die alwqeer een beetje aan het voorjaar doet denken met die sneeuwklokjes. Ik kon ze afgelopen zondag in Zuid-Limburg ook fotograferen. Die roodborsttapuit hangt daar lekker in de rietstengels. Bijzondere plaat die laatste, met die poepjes erbij krijgt de foto een wat grafische sfeer. Beetje jammer dat ik bij sommige vogels een stukje poot mis, volgende keer iets lager richten, haha, ik heb dat ook vaak.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ad, het klopt dat soms de pootjes er niet op staan, maar dat komt dat ze soms te dichtbij staan.
      Groetjes Loes

      Verwijderen
  2. Hoi Loes, ik verlang ook naar het voorjaar en de eerste ooievaars die wel waren weggetrokken naar Zuid Spanje vooral, komen ook al weer terug. De sneeuwklokjes en de kieviten zijn echt lentebrengers. Een roodborsttapuit heb ik nog niet gezien dit jaar. Fijn woon je met een molen voor je, super!!!
    groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Het voorjaar is duidelijk onderweg. Je ziet het overal om je heen, al wordt er soms even pas op de plaats gemaakt met wat koudere dagen. Bloemen zoals sneeuwklokjes zijn er al volop, maar ook klein hoefblad en katjes wijzen erop dat het voorjaar dichtbij is. In deze tijd wisselen de dagen met veel waarnemingen af met tamelijk "stille" dagen. Het hoort erbij.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen