advanduren

zondag 22 januari 2023

'N paar keer erop uit geweest met de fiets toen het aardig weer was, maar het regent of het is grijs weer en het wordt er niet beter op. Heb toch wel leuke soorten gezien waar ik in mijn uppie was. Hopelijk krijgen we weer veel zon maar het ziet er niet zo uit.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Aalscholvers.
Op de molen de kameel vanaf mijn balkon gemaakt.

Aalscholver

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Kleine zwaan.

Kleine zwanen

Kleine zwanen

Badderende Knobbelzwaan.
Vanaf mijn balkon gemaakt en triest weer.

Koolmees op mijn balkon waar ze ook overnachten.

Kuifeend (man)

Eksters

Grote Zilverreiger

Ooievaar
Deze broeden bij 'n kennis van mij.

Ooievaar

Smient (man)
Er zijn dit jaar stukken minder Smienten dan andere jaren.

Smient (man)
Deze heeft geen oranje streep op de kop.

Kleine zwanen

Kleine zwanen

Kleine zwanen

Kleine zwanen

Knobbelzwanen.
Terwijl ik de Kleine zwanen aan het fotograferen was zie ik in mijn rechterooghoek in 'n sloot.
Het baltsgedrag en gelijk de paring in de winter het, het was die dag niet koud maar helaas in tegenlicht.

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen, aan het paren.

Knobbelzwanen na de paring.

Knobbelzwanen na de paring.

Vockstaert.
Door de provinciezuid holland is het nu helemaal veranderd, weg grote braamstruik waar vele soorten vogels in broeden, zo je ziet is het 'n waterplas ook het riet is weg waar veel vogels in broeden en als het water gezakt is kan je naar de overkant lopen wat eerst niet kon dus ook weer veel verstoring.

Vockestaert

Vockestaert

Fazant (vrouw)
Er waren 'n aantal Fazanten in het veld.

Fazant (man)

Brandgans.
er was 'n grote groep aanwezig.

Grote Zilverreiger.
Was langs de slootkant op zoek naar vis het was geen grote vis maar kleintjes.

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Buizerd

Buizerd

Buizerd

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Je mag toch niet klagen over wat je gezien hebt. Een paar knappe platen van een grote zilverreiger, kleine zwanen en zelfs een paring van knobbelzwanen. Dat laatste heb ik ook in januari gezien, heel opmerkelijk. Het heeft ook jou een aantal hele fraaie platen opgeleverd. Maar de fazanten staan en er ook goed op.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Loes,
    De keren dat je wèl op pad kon gaan heb je super mooie foto's gemaakt! Bovendien levert je balkon dus ook leuke soorten en een hele gave uitkijkpost. Geweldig! Wel heel erg dat alles plat ligt bij de Vockestaart☹️
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Je hebt inderdaad dicht bij huis enkele leuke soorten gescoord. Het is op dit moment magertjes met de vogels en het weer werkt ook geenszins mee. Ik ben ook niet veel op stap geweest. Als je zo dichtbij kleine zwanen hebt mag je van geluk spreken, het zijn ook prachtige vogels. Leuk ook dat je het paringsgedrag van de knobbelzwanen kon fotograferen, ze zijn er erg vroeg bij. En nu maar hopen dat het snel beter weer wordt.

    Groeten,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie gevarieerde vogel blog. Gaaf die grote zilverreiger, die werkte goed mee. Ook leuk om de kleine zwaan te zien, ik zie in de duinen alleen de wilde zwanen. En de knobbelzwanen hebben wel heel vroeg de lentekriebels. Mooi vastgelegd
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen