advanduren

zaterdag 3 juni 2023

 Ben weer aardig wat tegen gekomen ondanks ik er niet elke dag ben weg geweest, bewolkt, veel wind en zon met veel wind, maar toch wat leuke soorten tegen gekomen waar ik veel tijd aan heb besteed en alles op de fiets gedaan. Staatsbosbeheer heeft weer opdracht gegeven om alles te maaien in het broedseizoen wat veel te vroeg is en weer vogels zijn omgekomen, ze leren het maar niet die kantoorlui, maar ze krijgen er in ieder geval geld ervoor, dus weg vogels, bloemen en bijen en op tv maar klagen. De laatste foto de vlag van Oostenrijk daar ga ik in juli met het vliegtuig heen en heb 'n huurauto, naar 'n gehucht in Tirol Brandenberg waar ik veel vrienden en vriendinnen heb die mij zeker helpen wat voor soorten vogels en vlinders er zitten en gezellig bijpraten.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Lepelaar

Koekoek

Koekoek

Koekoek

Koekoek

Koekoek

Wild eendje, waren 8 stuks.

Tureluur.
Ook deze heeft jongen, en het is hier echt 'n kraamkamer met zoveel jongen.

Tureluur (juv.)

Tureluur (juv.)

Kievit

Kievit (juv.)

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut met 1 van de 4 jongen

Steltkluut (juv)

Steltkluut

Oostenrijk

Gasthof Gwercherwirt

En bedankt voor 'n reactie op deze blog

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes.

    Zo, dat fietstochtje heeft je weer aardig wat moois opgeleverd. Een bosrietzanger is zo'n vogel die je niet vaak ziet en ook nog vaak verward wordt met de kleine karekiet. Je moet hem hebben horen zingen om het verschil te weten. En een vliegende koekoek, knap hoor vooral nr. 12 staat er perfect op. En dan ook nog steltkluten met jongen, die doen het steeds beter in ons land waarschijnlijk onder invloed van de klimaatverandering. Jammer alleen dat ik ze hier in de buurt nooit zie. Fijne vakantie in Oostenrijk.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Loes,
    Geweldig de foto's van de steltkluten , maar ook van de lepelaars. Bijzonder dat je de bosrietzanger zo goed kon platen, die zit toch vaak verscholen. Ik hoor ze heir ook overal! De absolute topper van dit blog is de serie van de koekoek!!!!! Geweldig!
    Groetjes en fijne vakantie,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Een serie met enkele fraaie soorten. De bosrietzanger en de steltkluut spreken mij zeer aan, maar de platen van de koekoek vind ik heel knap. Ik heb redelijk wat koekoeken zien vliegen, maar geen enkele keer dichtbij.
    Veel plezier in Oostenrijk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen