advanduren

zaterdag 19 augustus 2023

'N variatie aan vogels.

Die ik de meeste op 1 dag gezien hebt omdat ik meestal 'n grote ronde op de fiets maakt.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld. 


Dit bord heb ik 40 jaar terug in Oostenrijk gemaakt, vond de tekst wel leuk.

Eksters

Fuut met jong op de rug.

Aalscholver
Vloog uit het water mij tegemoet.

Huismus.
Als ik hier zit ziet ze mij niet.

Ooievaar.
Aan het foerageren samen met 'n Kraai.

Haas

Buizerd

Bruine Kiekendief

Blauwborst (juv)
Heb genoten van deze jonge vogels.

Blauwborst (juv)

Blauwborst (juv)

Bergeend en op de voorgrond 'n Kemphaan.

Kemphaan.

Kemphaan.

Torenvalken.
Effen de vleugels strekken, daarachter nog 2of drie.

Torenvalken.
Als je goed kijkt zie je erachter nog 'n paar zitten. Maar zijn al uitgevlogen.

Torenvalken

Knobbelzwanen.
Het was ploeteren  vanuit de modder die kleintjes waren bekaf, was nog 'n eind lopen naar de sloot.

Knobbelzwaan.
Eindelijk water zodat we onze veren kan schoonmaken.

Buizerd

Lepelaar.
Op 17 juli zag ik hem het weiland in vliegen en na 'n tijdje kwam hij terug met takjes en vloog 'n boom in.

Lepelaar.
De bewuste boom waar hij lande.

Kievit (juv)

Landing van de Lepelaar.


Visdief met 'n visje

Wilde eend, bij de landing.

Wilde eend.
En de landing is goed gelukt.

Juv. Scholekster die bedelt om voedsel bij zijn ouder.

Scholeksters.
En maar bedelen.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,

    Wat een diversiteit in deze serie en dat allemaal op een dag geschoten. Erg ludiek dat bordje dat je maakte met die muizenval, hij staat alleen niet op scherp, haha. Mooi die juveniele blauwborst en ook de kemphaan in zomerkleed. De mooiste foto vind ik de landende juveniele lepelaar tussen de grutto's.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    De binnenkomer is hilarisch. Je moet maar op het idee komen. Je hebt aardig wat gezien tijdens je fietstocht. Zo'n diversiteit zie ik momenteel in de duinen niet. Het is mooi gevarieerd, met zowel jonge als volwassen vogels en een aantal fraaie vluchtbeelden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke serie, vooral de kemphanen, torenvalk en de visdiefjes.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen