advanduren

vrijdag 1 september 2023

 Op het ogenblik valt er niet zoveel te beleven, af en toe kom je wat jonge vogels tegen. Maar met  deze blog waren ze nog niet in de rui, heb voor die tijd genoeg foto's gemaakt, juveniele en volwassen vogels. Soms kom je niks tegen en is toch mijn dag geslaagd, dan ga ik bij 'n boer eieren halen en bij de enige warme bakker brood halen en fiets dan rustig naar huis, gelukkig wordt het volgende week weer beter weer.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Boerenzwaluwen.
Wachten op voedsel.

Boerenzwaluwen

Bruine Kiekendief.

Tjiftjaf (juv)

Fazant (adult)

Bruin blauwtje

Kortzuiger

Windenpijlstaart

Windenpijlstaart.
Zat op het fietspad dus eerst 'n foto gemaakt en daarna in het gras gezet.

Windenpijlstaart

Fazant (vrouw adult)

Fazant (juv)

Meerkoet (juv)

Meerkoet met jong

Meerkoet met jong.

Steenuil
Ook hier moet je geluk hebben.

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Wespendief  (adult)
Op weg naar huis kijk ik naar boven en daar cirkelde hij vlak boven mij dus snel afgestapt met de fiets tussen de benen en gelijk mijn camera uit mijn fietstas gepakt en dat is geluk hebben.

Wespendief

Krooneend

Krooneend

Dodaars (juv)

Dodaars (juv)

Wilde eend.
Met punkveren op zijn kop.

Dodaars (adult)

Dodaars (adult)

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes, wat een heerlijke serie vol afwisseling, maar oh zo mooie platen en soorten!!!! Mooi die boerenzwaluwen, ik heb te weinig kansen gehad om ze te fotograferen. Die wespendief, pffft jaloersmakend hoor! En kwijl, je steenuiltje, dát is lekker! Wat een mazzel en prachtige foto's! Moeder meerkoet met lief jong, ontroerende foto's., ook dat kuikentje op de leliebladeren, zo schattig. Punkeend, dodaars allemaal heerlijk. De rups vind ik prachtig met die oranje haak!
    Verder heel herkenbaar, het is altijd heerlijk om op pad te gaan en soms zie je niks, maar als ik dit bekijk, heb je helemaal niks te klagen. (deed je ook niet ;-)
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Wat een prachtige rups van die pijlstaartvlinder, ik heb hem nog nooit gezien. Je moet inderdaad geluk hebben met die steenuiltjes, maar dan moet je ze ook nog maar goed op de foto krijgen en dat is jou hier uitstekend gelukt. En dat geldt ook voor die wespendief. Die wilde eend verkeert nog duidelijk in z'n eclipskleed, binnenkort krijgen ze weer mooie groene koppen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Wat een mooie serie, met bovendien een aantal aansprekende soorten. Een wespendief zie je niet vaak, een steenuiltje ook niet. beiden hebben je fraaie platen opgeleverd. De rups is ook al een bijzonderheid, ik kende hem niet. De meerkoetjonkies hebben je schitterende platen opgeleverd. Al met al een mooie gevarieerde verzameling.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen