advanduren

woensdag 27 september 2023

 'N paar dagen met de fiets erop uit geweest zolang het weer meewerkt en ik heb niet te klagen. Heb 'n paar Lepelaars gezien , Blauwe reiger met vis, Kneutjes, Krakeenden en Futen. Waar ik stond te fotograferen toen er 'n auto over het fietspad voorbij rijd van natuurmonumenten  kreeg ik 'n telefoontje dat er honderd meter verder 'n Casarca zit dus ik erna toe en voorzichtig afgestapt achter het riet geslopen tot er 'n kleine opening was maar hij zag mij eerder en ging op de wieken maar dat leverden wel mooie beelden op. 'N dag later ben ik weer gaan kijken en ja hoor hij zat er nog toen hij mij zag ging hij zo liggen dat je hem haast niet zag maar geduld siert de mens en ja hoor hij ging foerageren. Maar het waren toch geslaagde dagen.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Fuut met jong

Fuut met jong

Blauwe reiger met 'n vis.

Blauwe reiger
En hap schrok weg.

Lepelaars.
'N ouder met jong.

Lepelaars

Lepelaar

Lepelaar

Krakeenden

Kneu

Kneu

Bruine Kiekendief

Bruine Kiekendief

Casarca
Toen ik hem zag vloog hij op en dat leverden ook leuke vliegplaatjes.

Casarca

Casarca

Casarca

Casarca

Casarca

Casarca.
Volgende dag teruggevonden.

Casarca
Toen hij mij zag dook hij verder in het gras.

Casarca
Hier achter 'n Nijlgans.

Casarca

Casarca

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Lekker he op de fiets eropuit! Heerlijke foto's voor al van de lepelaars, de kneu en natuurlijk de Casarca! Fijne soort om te zien en het was je gegund!
    Ik twijfel een beetje of je wel een buizerd had....maar hij is wel schitterend!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is zeker een kiekendief, welke zie ik niet gelijk.

      Verwijderen
  2. Dag Loes,
    Jij ziet toch wel vaak mooie soorten als je op de fiets op stap gaat. Volgens waarneming.nl is de kiekendief een bruine kiekendief (99%). Een casarca zie je niet zo vaak, dus je mag heel tevreden zijn met deze beelden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,

    Mooie waarneming die casarca, het mag dan wel een exoot zijn, maar het blijft toch mooi om die een keer te zien en te fotograferen. Bijzonder die bruine kiekendief op de grond, dat zie je niet zo vaak, meestal zie je die vliegend. En dat hij ook nog bleef zitten, terwijl hij helemaal niet in de dekking zat.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog met prachtig nog een lepelaar met jong en een bijzondere soort, de Casarca.

    BeantwoordenVerwijderen