advanduren

woensdag 17 januari 2024

Nu te voet op pad geweest.

Ben nu eens te voet weggeweest met veel zon, omdat ik 3 jaar geleden toen het op sommige stukken glad was, en met mijn fiets ben gevallen terwijl ik ernaast liep en 8 maanden met 'n gekneusde knie heb gelopen en nu is het op sommige stukken is het weer glad. Maar ik zag te voet wel wel de eerste Grote Barmsijzen en Goudhaantjes, te voet zie je meer als op de fiets dus ook wel andere soorten gezien 

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Heb nog 2 Witkopstaartmezen gevonden, je ziet ze erg weinig, die zijn van 2010 en 2011, dus ze moeten bij de kop spierwit zijn. 

Witkopstaartmees

Witkopstaartmees

Halsbandparkiet

Halsbandparkiet

Spreeuw

Vink (vrouw)

Vink (man)

Grote barmsijs

Grote barmsijs

Grote barmsijs

Grote barmsijs

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan.
Door de wind zie je 'n stukje rood achter de kuif.

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Roodborst

Roodborst

Blauwe reiger.
Met het ijs in de sloten is het moeilijk om wat voedsel te vinden.

Turkse tortel

Spreeuw

Buizerd.
Deze bleef rustig zitten hij zit alleen ongunstig met die takken.

Bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Een heerlijke verzameling soorten en close-ups! De goudhaan in vlucht is super! Maar de hele serie is gaaf! Grote Barmsijs is ook een mooie soort!
    Ook lopend toch voorzichtig zijn, nu al de sneeuw opvriest.
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Wat leuk dat je zo wandelend op pad bent geweest. Lijkt me erg fijn na al die ellende van toendertijd. En wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Fantastisch al die verschillende vogelsoorten. De vogel die er wat mij betreft echt uitspringt is toch wel dat goudhaantje. Wat een mooi model is dat. Grappig gefotografeerd zo in al die verschillende poses. Super gedaan.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    schöne Bilder zeigst Du hier, das Rotkehlchen sieht sehr schön aus..konnte leider den Text nicht verstehen, vielleicht könntest du den Übersetzter von Google auf deiner Seite mit einbinden, wäre sehr schön.
    Grüsse Frank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Wandelend op stap is normaal voor mij, dus ik ben niet verrast dat je hier nu voordelen van hebt meegemaakt. Wat een geluk dat je die barmsijsjes zag, maar nog beter vind ik jouw ervaring met het goudhaantje. Wat een schitterende platen. Je krijgt zelden zulke goede kansen. Zelfs een goudhaantje in de vlucht! Vinken op het ijs is ook niet alledaags.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Een hele mooie witkop, wellicht heeft mijn blog je getriggerd om je archief nog eens door te spitten, fijn dat je deze nog even laat zien. Je hebt te voet weer diverse leuke soorten gezien en gefotografeerd, die barmsijs b.v. voor mij nog een wenssoort. Ik weet dat er dit najaar een influx was, maar hier in de omgeving beb ik ze nog niet gezien. Dat goudhaantje is ook al zo'n fraaie, vooral die twee foto's waar je het vliegend fotografeerde vind ik top.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk die witkopstaartmees, dat is een cadeautje. Verder ook mooi de goudhaan en grote barmsijs.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen