advanduren

woensdag 31 januari 2024

 Ben tussen door nog op pad geweest niet met de fiets maar nog steeds lopend, dan kom je de Boomkruiper tegen en 'n stukje verder was er 'n paartje Roodborsttapuiten die heb ik 'n uur gevolgd lekker rustig in mijn uppie, ook het Roodborstje was weer aanwezig. Terwijl ik daar verder struinde kwam ik iemand tegen en zei dat er 'n IJsvogel op 'n rietstengel zat, ben daarna met 'n vogelaar meegereden was nog geen 5 min. rijden, heel voorzichtig rijden gestopt en klikken maar, we waren best tevreden zo dat ze dichtbij zat. Zie ze liever zo dan achter 'n muurtje te staan waar het druk is. Dan is het voor mij 'n geslaagde dag. Heb wel nog 'n body gekocht de Nikon D 7500 spiegelreflexcamera als backup voor als ik met vakantie ga. Is altijd handig als de ene camera het begeef wat je niet hoopt.

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Boomkruiper

Boomkruiper

Boomkruiper

Boomkruiper

Boomkruiper

Roodborsttapuit (vrouw)

Roodborsttapuit  (vrouw)

Roodborsttapuit

Roodborsttapuit  (man)

Roodborsttapuit  (vrouw)

Roodborsttapuit  (vrouw)

Roodborsttapuit (vrouw)

Roodborsttapuiten  (man en vrouw)

Roodborst.
Die kwam ook weer voorbij.

Roodborsttapuit  (vrouw)

IJsvogel (vrouw)
Vanaf 4 meter afstand gemaakt.

IJsvogel (vrouw)

IJsvogel (vrouw)

IJsvogel  (vrouw)

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Wat een prachtige reeks is dit weer. Zo mooi die boomklever. Hij heeft behoorlijke schutkleuren. En wat heb je die roodborsttapuit waanzinnig mooi gefotografeerd. Foto's 9 en10 zijn echt super mooi. En dan nog effe een mooie ijsvogel als toegift. Nou dit is genieten hoor Loes. Geweldig!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loës,
    Prachtige opnames, het verenkleed past goed bij de boomschors, de ijsvogel is mijn favoriet, er is altijd iets magisch aan, fantastische opnames..
    Groeten Frank
    p.s. Kunt u alstublieft het vertaalprogramma van Google aan uw site koppelen, zodat ik uw teksten beter kan lezen en begrijpen. Bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Zo dan, wat een heerlijke foto's!!! Vooral de serie van de Roodborsttapuit, geweldig, maar de roodborst ook al Je had er prachtige zachte achtergronden bij. Dan als toetje knal je er ff prachtige platen van een ijsvogel achteraan. Super cool!! Top foto's, je zult er blij mee zijn. Ik heb in ieder geval genoten!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Boomkruipers en roodborsttapuiten heb ik de laatste tijd ook wel gezien, maar niet van erg dichtbij. Met de roodborsttapuiten heb je het goed getroffen, want de platen mogen er zijn. De ijsvogel is helemaal geweldig. Wat een geluk dat je deze platen kon maken.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Je hebt zo te voet weer best wat leuke dingen gezien. Boomkruipers zijn lastig te fotograferen, ze verdwijnen vaak op het moment van afdrukken net achter de stam of ze draaien hun kop en snavel weg achter het lijf. Foto 4 is wat dat betreft heel goed gelukt. Roodborsttapuiten zijn leuke vogeltjes om e fotograferen, ze werken meestal wel goed mee omdat ze graag bovenin een struik willen gaan zitten. Wat leuk dat je met iemand kon meerijden voor die ijsvogel, mooi licht had je daar. De D7500 is een prima camera, ik weet niet wat voor camera je al hebt, maar ik zou even de sensor laten reinigen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen