advanduren

maandag 22 april 2024

Mijn fietstocht

Als je gaat vogelen hoop je niemand tegen te komen, tegenwoordig willen ze scoren bij waarneming, dat doe ik al 'n paar jaar niet meer want je bent gelijk je rustige plek kwijt en dan komen ze later waar de melding is en dan heb je de poppetjes aan het dansen, dat 'n rustige plek 'n soort toeristen vogelgebied wordt en wat doe je dan, dan ga je weer ergens heen waar je daar niemand tegen komt. Als ik met 'n zeer goede vogellaarster zit hebben we leuke gesprekken en delen we samen wat we tegen komen. Met veel geduld heb ik toch leuke soorten voor mijn lens gehad. De meeste lopen heen en weer, ik blijf geduldig op 1 plek staan. En ik blijf met 'n spiegelreflex fotograferen.

Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Klik rechtsonder op het vierkantje voor 'n groter beeld.
Snor

Snor

Snor

Snor

Snor

Snor

Winterkoning

Winterkoning

Winterkoning

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Steltkluut

Zwartkop (man)

Landkaartje

Geoogde Bandspanner

Kneu

Blauwborst (man)

Blauwborst (man)

Kievit (man)

Zomertaling

Nachtegaal.
Net 'n tak voor zijn snavel maar wel dat zijn ogen vrij was.

Nachtegaal.
Wat hoor ik daar terwijl ik met de camera klikte keek hij ineens om.

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Wat een prachtige foto's zijn dit weer.
    Ontzettend mooi hoe je al deze bijzondere vogels zo hebt weten te fotograferen. Die winterkoning en die steltkluut zijn echt fantastisch. En zelfs een Snor..., hoe leuk is dat. Heb hem net meteen effe opgezocht in de vogel app, want ik had nog nooit van deze vogel gehoord. Super leuk!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Loes,
    Je hebt helemaal gelijk. Ik deel mooie plekken ook liever niet, want dan zou het zomaar verpest worden... Als ik deze fotoserie bekijk bedenk ik me: geluk zit op een klein takje! Prachtige foto's van al die kleine vogeltjes. De zomertaling en de bloedmooie steltkluten, geweldig. Maar de vlinders ook top. Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Loes, wonderful beautiful photos and the "blåhake" is a really favourite. You have also seen the "näktergal" and that is rather rare for me.
    And I agree with you, the best place is a lonley place without disturbances,,
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Jouw benadering bevalt mij wel. Zonder drukte is de beleving veel aantrekkelijker. Je hebt mooie soorten gezien en er ook een aantal mooie platen van kunnen maken. De steltkluten bevallen mij het meest. De nachtegaal fotograferen vind ik knap.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,

    Zo, jij hebt wel een aantal lekkere soorten in dit blog. En heerlijk scherp. Prachtig die derde foto van de snor waar hij er vol voor gaat. Heel ook dat kleine herrieschoppertje met opgewipt staartje. Je steltkluten staan er ook prachtig op en nu al een zomertaling, heel fijn. En nu nog de nachtegaal vrij zittend, maar het is al heel wat als je die zo tussen de struiken en takken kunt fotograferen.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen