advanduren

zaterdag 6 juli 2024

Oostenrijk

 Na 'n verblijf van 2 maanden in Oostenrijk in Aschau Brandenberg in Tirol bij de Fam. Haaser 'n Gasthof en de tweede maand heb ik ook van hun in 'n appartement van hun gewoond met 'n mooi uitzicht en je moet van de rust houden, met het vliegtuig erna toe en heb in Innsbruck mijn auto opgehaald 'n automaat dat is fijn als je in de bergen rijd naar 'n gehucht waar ik Oostenrijkse vrienden heb wonen. Maar het niet meer zo rustig als 50 jaar geleden waar ik 15 jaar in Pinegg Brandenberg was met mijn Oostenrijkse vriend, er nu zijn zoveel fietsers die met 'n e-bike niet zo een wie bij ons maar met 'n zwaardere motor anders kom je met 15 procent stijging niet naar boven en dan fietsen ze nog naast elkaar dat je er niet voorbij kan het is een en al bochten je kan de tegenligger niet zien door de vel bochten en niet inhalen. kan een en al ergernis zijn. Maar ik heb wel leuke opnames gemaakt van vogels, vlinders, zoogdieren, bloemen en insecten. En heb nog heel wat uit te zoeken.

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Zwarte kraai op de landingsbaan.

in de cockpit 

Na de vliegreis op de bergen in en in het dorp Kramsach was er 'n blaasconcert maar ben gelijk door gegaan.

Grote lijster.
Zijn ook in aantallen aanwezig om voedsel te zoeken voor hun jongen

Paardenbloem

Winterkoning

Winterkoning

Winterkoning

Winterkoning

Sleutelbloemvlinder

Grote beer

Zilvervlek

3 vlinders tegelijk, 2 citroenvlinders + 'n Geaderd witje

2 Citroenvlinders.
Het is altijd 'n gok.

Zwarte roodstaart.

Witte kwikstaart.
Met voedsel voor hun jongen.

Zwarte roodstaart

Zwarte roodstaart (man)
Zat op dezelfde plek op de parkeerplaats

Zwarte roodstaart (man)

Ree

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Je hebt een mooie reis gemaakt.
    Prachtige foto's heb je daar gemaakt. Mooie vogels.
    Die zingende winterkoning lijkt mij ook mooier dan die blazers op het vliegveld..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Zo, dat is nog eens een vakantie twee maanden lang. Je maakte daar mooie opnames en ik neem aan dat dit nog maar een klein deel daarvan is. Altijd leuk een zingende winterkoning, het zijn echte tetteraars. Een grote lijster zie je niet zo vaak. Die zilvervlek vind ik prachtig, ik neem aan dat het een soort parelmoervlinder is.

    Groetjes,
    Ad
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Dat is nog eens een vakantie. Verandering van omgeving is altijd verfrissend. Qua natuur ben je ook aan je trekken gekomen zie ik. Je laat soorten zien die je in Nederland niet zo vaak (of nooit) tegenkomt.
    En tja, de e-bikers. Het probleem is er dus niet alleen in Nederland.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Heelhuids terug!!
    Mooie foto's heb je gemaakt. Leuke soorten vooral de Roodstaarten vind ik super. De foto van de citroenvlinders in vlucht is echt een toppertje!!!
    Groetjes, Maria

    BeantwoordenVerwijderen