advanduren

donderdag 8 augustus 2024

Mijn fietsronde.

 


Mijn Pc was van slag af na al die updates, dus heeft 'n lid van Seniorweb het gisteren in orde gemaakt .
Heb nu de foto's erop gezet die ik na 2 maanden Oostenrijk hebt gemaakt. En heb er nog meer die ik in de buurt gemaakt heb. De foto's van Oostenrijk moet ik alle nog nakijken

Veel kijkplezier
Klik op de foto voor 'n beter en groter beeld.


Sperwer
Ik hoorde 'n alarmroep van 'n Merel maar zag hem niet er was 'n jong uit het nest gevallen dan breek je hart als hij hem te pakken heeft.

Grote zilverreiger

Waterral.
Zag het te laat.

Waterral

Rietzanger

Rietzanger

Rietzanger

Rietzanger.
Met lekkere hapjes voor hun jongen.

Ringmus

Steenuil
Hij was het er niet mee eens dat die Gaai daar zat.

Gaai

Steenuil

Scholekster

Kneu

Kneu

Kneu

Visdief

Visdief

Blauwborst (man)

Pimpelmees (juv)
Door het raam.

Pimpelmees (juv) Beetje punkmodel

Dodaars

Wezel.
Die kwam ik tegen en rende het riet weer in dus ben ik afgestapt van mijn fiets en heb geduldig gewacht, na 'n paar min. kwam hij weer tevoorschijn zodat ik hem van dichtbij kon fotograferen en rende hij weg, wel leuk zo van dichtbij.

Wezel

Wezel





5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Wat een werk is dat altijd hé, dat uitzoeken van foto's.
    Maar wat een mooie foto's zijn dit. Fantastisch al die vogels. Die sperwer, Rietzanger en Kneu zijn echt super mooi en toch ook niet de meest dagelijkse vogels die je zo normaal effe tegenkomt. En dan ook nog een wezel, wat gaaf is dat. Nou Loes, een puike serie hoor!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Prachtig die sperwer met die gestreepte broek. Leuke blik van het steenuiltje en die gaai staat er ook lekker scherp op. Mooie vluchtfoto's van het visdiefje vooral die tweede. En wat een buitenkansje zeg die wezel, zo'n kans krijg je niet zo snel en dan de eerste twee ook nog prima scherp.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Loes, that was a great trip. You returned with many species and great photos. The sparrowhawk crashed my heart too but that is nature.
    Greetings Lasse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Je mag niet klagen over wat je allemaal tegenkwam. De sperwer, de rietzanger met zijn snavel vol, het steenuiltje met zijn wantrouwende blik maar vooral de wezel zijn voor mij de hoogtepunten. Hoe vaak zie je een wezel en hoe vaak krijg je de kans om er zulke platen van te maken. Top.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zie jij altijd veel op jouw fietsrondjes. Gaaf zeg die wezel, maar ook de blauwborst zo mooi in beeld. En dan dat steenuiltje, zo leuk dat je die ook gewoon tegenkomt tijdens een fietstochtje.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen