advanduren

zondag 21 juli 2024

Oostenrijk

Heb toch weer leuke soorten gezien in Oostenrijk en niet te klagen met het weer zon en zeer warm elke dag erop uit geweest maar ook wel eens regen maar daarna kwam de zon. Bij Gasthof Haaser is het goed vertoeven goed eten en rust, voor mij hoef die toerisme niet. Zie voorlopig wat ik gezien heb en moet nog veel foto's uitzoeken.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.

Grauwe monnik.


Rapunzelklokje.

Bruin dikkopje

Bij de pijl staat de ree met jong die de weg oversteekt, plaats ik gelijk 'n foto maak zit ik fascinerend te kijken, foto er onder heb ik hem uitvergroot. 

Ree met 'n jong van 'n paar dagen oud.

Uitzicht op de bergen

Zwarte roodstaart

Raapzaad

Waterspreeuw (juv)
4 jongen waren er, bij de rotsen moest ik goed kijken waar ze staan.

Waterspreeuw (juv)

Rode wouw

Rode wouw

Rode wouw

Waterspreeuw (Juv)

Meikever.
Mijn eerste, heb die nog nooit gezien hoewel ik pogingen hebt gewaagd in de AWD, dus ben ik blij met deze, het mooie was op 'n blad.

Meikever

Ga je naar het dorp 9 km. rijden moet je wachten voor de losse rots stukken als er noodweer is geweest dan moet je zeker 10 min. wachten, het heeft hard gehageld zo groot als knikkers en de volgende dag weer stralend weer. Het is er erg bochtig je ziet niet wat eraan komt.

Hier wordt de losse rots stukken weggehaald.

Gasthof Ascherwirt in Brandenberg, daar zat ik niet, maar daar tegenover zitten heel veel soorten vlinders

De rust,  ik hou ervan en je kan er heerlijk wandelen.

Bedankt voor 'n reactie op deze blog.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Kijk dat is toch fijn dat je het daar zo naar je zin hebt gehad.
    Je foto's zijn ook erg mooi. Prachtig zo met die bergen. En wat een bijzondere vogels. Die roodstaart tegen die strak blauwe lucht is erg mooi en ook die waterspreeuw. Die vliegende Rode wouw is ook fantastisch hoor. Nou jij verdiende zeker een lekker drankje in die Gasthof..hihi..!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,

    Veel soorten heb je gezien met als hoogtepunten wel de waterspreeuw en de rode wouw, soorten die je in Nederland niet zo snel tegenkomt. Vroeg me even af waarom je de meikever op het blad er niet bij gezet hebt als dat de mooiste was, maar daar zul je je reden wel voor hebben. Benieuwd of je ook de vlinders nog laat zien.

    Groetejs,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Oostenrijk heeft niet alleen mooie landschappen maar de flora en fauna mag er ook zijn. Mooie soorten heb je gezien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen