advanduren

zaterdag 14 december 2019

En gelukkig weer 'n dag mooi weer, dus ben ik er weer op uit geweest. Wel wat eendensoorten 'n Watersnip en 3 Grote Zilverreigers die elkaar achterna zaten.

                                                                  Veel kijkplezier,
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

                                                             En wens alle Fijne Kerstdagen.
Lapland

Slobeend (man)

Slobeend (man)

Krakeend (man)

Smient (man) foeragerend.  

Smient (man)
Lekker genieten van de zon.

Watersnip

Wintertaling (man) die van het zonnetje geniet, rechts daarvan in het riet 'n Watersnip.

Wintertaling (man)
De Meerkoet verjaagd de Wintertaling die van het zonnetje genoot., de Watersnip rechts in het riet bleef rustig staan.

Wintertaling (man)

Fuut, met denk ik 'n Pos.

Fuut, met denk ik 'n Pos.

Jagende Torenvalk

Kolganzen.
Zaten net achter dijkje.

Grote Zilverreiger.
3 stuks waren er aanwezig en zaten elkaar achterna.

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

Grote Zilverreiger

                                                En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hoi LOes,
    ik moest eerst nog een stuk of 10 blogs bijlezen en reageren dus ik was even bezig bij je hii... Ik wist dat ik op achter leip maar dit was wel heel erg op achter!!!!
    Die slobeenden zijn sowieso heel mooi met hun brede snavel. Ook de smienten zijn mooi eenden met hun kleurige koppie. De grote zilverreiger is echt heel fraai net als de wintertaling. Gaaf dat je een fuut met vis kon "klikken". Altijd mooi om mee te maken.
    Die 3 kolganzen net achter dat dijkje vind ik een prachtige foto :-))) Heel leuk gedaan.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Je hebt weer foto's kunnen maken op één van de zeldzame zonnige dagen van de laatste weken.
    Heeft de Slobeend nou een vislijn om zijn snavel? Of is het gras, dan vergis ik me daarin.
    Verder ziet het er fraai uit zo met de zon op al die soorten.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Leuke kaart!! En bedankt voor je kerstwens. Voor jou ook fijne dagen!
    Verder heb ik genoten van je prachtige slobeendjes en de wintertaling. Die waar er ook een meerkoet én de watersnip op staan vind ik wel een leuke hoor!Ook de fuut met vis, super. Je smient en krakeend staan er ook mooi op, mooi licht had je en dat zie je op alle foto's wel terug. Jammer dat je geen foto van alle drie de zilverreigers erop, want nu zie je niet echt dat ze achter elkaar aan zitten. Maar de foto's zijn prachtig! De drie kolganzen zo net achter het dijkje vind ik heel mooi, ik hou daar ook van.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Allereerst fijne feestdagen en de beste wensen voor 2020. Mooi dat de uil uit Lapland voor inspiratie zorgde. De Nederlandse soorten heb je mooi kunnen fotograferen. De lichtomstandigheden waren voor de verandering eens gunstig zo te zien. In ieder geval zien we de getoonde soorten graag op deze manier.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen