advanduren

zondag 29 december 2019

Maasland 2

Het vervolg van de vorige serie, de tweede keer ben ik met 2 goede vrienden op pad geweest, maar nu 'n andere route in Maasland die ik nog niet kon. 'N heerlijke rustige route. De Futen zijn vanaf mijn balkon gemaakt.

                                                                     Veel kijkplezier,
                                                       Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Baltsende Futen.
'N paar dagen voor kerst zag ik deze twee vanaf mijn balkon met hun kop heen en weer gaan, dus snel mijn camera gepakt en kon nog net 'n paar foto's maken, het was die dag grauw weer, alles ging zo snel dat ik mijn instelling niet kon veranderen.

Futen

Futen.


Groene Specht

Groene Specht

Smienten 

Smient (vrouw)

Smient (man)

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Grote Gele Kwikstaart

Witte Kwikstaart

Ekster

Waterpieper

Torenvalk

Roeken

Torenvalk

                                                   En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

7 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    De futen zijn natuurlijk veel te vroeg...pffft wat een flirters ;-)
    De torenvalk en de kwikken staan er schitterend op Vooral de opvliegende gele kwik, zo gaaf! Ook de roeken, stoere vogels en de waterpieper. ie laatste kom ik niet zo vaak tegen. De smienten: prachtig in dat licht! en mooie foto van de vliegende smienten. De groene specht: een kadootje!!
    Weer genoten van je foto's!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    net wat maria zegt: Die futen zijn veel en veel te vroeg met hun rituelen hihi... Ik ben lichtelijk groen uitgeslagen bij het zien van die groen specht. Al eeuwen jaag ik op zo'n specht maar vergeet het maar mooi! De gele kwik heb je anders ook heel mooi kunnen pakken zeg! Ook de smienten en torenvalk zijn weer toppers! Echt wer zitten genieten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Baltsende Futen in December, de winter is ver weg.
    Altijd mooi om een Groene Specht te zien, en zeker te fotograferen, dat is je goed gelukt.
    De Grote Gele Kwikstaart en de Waterpieper heb je ook dichtbij. gaaf hoor!
    Weer mooie soorten door je vastgelegd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Je hebt de jaarwisseling inmiddels achter de rug en ik hoop dat 2020 goed begonnen is. Ik wens je een plezierig nieuw jaar toe.
    Je laat hier enkele soorten zien die je niet zo vaak ziet, zoals waterpieper en groene specht. Maar ook een gele kwikstaart en smienten, soorten die ik zelf al een tijdje gemist heb.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

  6. Prachtige foto’s van mooie soorten Loes.
    Gr Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  7. gaaf, die groene specht.
    De smienten heb je er heel mooi op staan.
    voor jou ook een goed en gezond 2020, met weer veel mooie natuurmomenten
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen