advanduren

zaterdag 21 december 2019

Maasland

Er was weer 'n zonnige dag deze maand en naar Maasland (ZH) geweest. Daar kwam ik verschillende soorten vogels tegen en heb mij met veel geduld vermaakt. Zoals Bruine Kiekendief, Steenuil, baltsende Futen, vechtende Meeuwen, Roodborst in tegenlicht, Roek, Gr. Zilverreiger, Torenvalk, Buizerds, Kleine Rietganzen en Toendra rietganzen.

                                                                Veel kijkplezier.
                                                 Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Bruine Kiekendief.

Bruine Kiekendief.

Steenuil

Baltsende Futen.
Die hebben met deze temperaturen het voorjaar in hun kop.

Fuut, na de balts.

Vechtende meeuwen.
Die linker meeuw ging er hard tegenaan en beet hem overal, ben er naar toe gelopen en ze vlogen weg.

Vechtende meeuwen

Vechtende meeuwen

Jonge meeuwen in gevecht.

Roodborst met 'n worm in tegenlicht.

Roek

Grote Zilverreiger geland.

Torenvalk

Torenvalk

Buizerd

Buizerd

Kleine Rietganzen in vlucht.

Kleine Rietganzen.

Toendra rietganzen.

Toendra rietganzen.

Toendra rietganzen.
2 bij elkaar.

Toendra rietganzen,
2 stuks ware aanwezig..

                                                En bedankt voor de reactie van deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Loes, bijzonder om een bruine kiekendief te zien in de winter. Mooie serie. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Zo krijgt Maasland weer eens op een andere manier aandacht. Je hebt nogal wat soorten gezien. Dat kan ik niet iedere keer zeggen als ik eropuit geweest ben (behalve bij de Zuidpier). De torenvalk steelt de show deze keer.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo loes,
    Een heleboel soorten heb je vastgelegd.
    Tja het was van de week 15 graden, dan krijgen sommige soorten voorjaars gevoelens.
    Leuk de Kleine Rietganzen en de Toendras, lijkt het toch nog een beetje winter.
    Fijne feestdagen en laten we er weer een mooi vogelrijk 2020 van maken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw , daar zitten weer een paar hele mooie foto's bij. De torenvalk in het zonnetje is wel de topper. Och die meeuwen, dat heb ik nog nooit gezien, wat een gemenerd om die ander zo te pikken. En baltsende futen, als er maar geen nestje komt, want je zal zien dat we in januari of februari toch nog winter krijgen, daar hoop ik stiekem wel op, want dit druilerige zachte weer vind ik niks.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Deze blog was er even tussendoor geglipt... Maar bij deel 2 begreep ik dat ik iets miste ;)
    Super blog vol heerlijke vogelplaten met niet de minste soorten! Prachtig die bruine kiek en dan die steenuil! Uilen, dat zijn toch droomvogels, mooi zat hij daar. De vechtende meeuwen is ook niet saai! Het is echt jaren geleden dat ik Kleine Rietganzen zag. Mooie vogels en je hebt er een prachtige serie van weten te maken. Lief bekkie hebben ze.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    wat een soorten weer en zo leuk om te zien.
    Een bruine kiek, een torenvalk een buizerd en een uil. Wel lekker veel "rovers" om vast te leggen. Je ganzen en reigers zijn ook heel mooi vereeuwigd maar het is sowieso altijd genieten bij jou qua soorten :-)
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen