advanduren

zaterdag 28 maart 2020

Al die dagen dat het mooi weer was erop uit geweest.

Die ochtend was ik vroeg op pad dan kom je nog geen mensen tegen, met die Corona kan je ze beter voor zijn en ben naar plekken geweest waar ik geen mensen tegenkwam alleen later in de ochtend.
Ik besteed veel tijd aan vogels en kan best 'n paar uur lang op 1 plek staan en geniet ik van de zang weidevogels en de kleinere vogels. In het weekend ga ik ook niet weg dan is het veel te druk. 16 maart had ik de eerste Blauwborst. Toen zag ik ineens Knobbelzwanen bezig met hun voorspel en snel van mijn fiets gestapt maar ze kwamen steeds dichterbij, je kan niet zeggen ga 'n stukje terug.

                                                                      Veel kijkplezier.
                                                          Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Merel (man)

Canadese Gans

Wintertalingen (man en vrouw)

Kievit (man)

Kievit (man)

Scholekster

Scholeksters

Kuifeend

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Paring van de Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Knobbelzwanen

Witte Kwikstaart

Witte Kwikstaart

Blauwborst

Grutto

                                                  En bedankt voor de reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Met het zonnige weer zat het de laatste dagen eindelijk goed,
    Net zoals je in deze blog met je foto's laat zien.
    Wat een leuke serie heb je gemaakt van het verliefde Zwanenkoppel, vertederend om te zien.
    En je had een vroege Blauwborst, net terug uit het verre zuiden.
    En afsluiten met de Koning (of Koninging) van de Weide.
    Mooie blog.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Je hebt de goede momenten uitgekozen. Dit is de lente in optima forma. Het liefdesspel van zwanen volgen was een buitenkans, want zo vaak zie je dat niet. Je hebt al behoorlijk veel zomergasten gezien. Dat smaakt naar meer. Zo zie je maar, als je je verstand gebruikt kan je toch aan je trekken komen zonder anderen te hinderen of door anderen gehinderd te worden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige reeks, heel uitgebreid, echt wel mooie vogelfotografie, knap gedaan Loes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie serie Loes! Best een hele prestatie al deze mooie foto's te maken als je op de fiets bent. Heel anders dan vanuit een auto. Prachtig die scholeksters maar ook de witte kwikken.Ook het portret van de Canadees vind ik heel geslaagd, maar dat zonnetje op die wintertalingen en kieviten is ook heel fraai. De grutto en de blauwborst heb ik nog niet van dichtbij gezien. Mooi hoor!
    Groetjes en pas goed op jezelf
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen