advanduren

zondag 22 maart 2020

Maak best wat kilometers op mijn fiets en vooral als het mooi weer is.

Door de Coronavirus waren er veel mensen onderweg dus heb ik 'n plek gevonden waar ik niemand tegenkwam. Dus heb ik het bij kleinere vogels gehouden zoals Fuut en 2 Buizerds die overvlogen

                                                                 Veel kijkplezier.
                                                     Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Fuut met 'n flinke vis en wat groen erbij.

Fuut met 'n lekker visje met wat groen erbij.

Groenling

Groenling

Winterkoning

Roodborst

Roodborst

Staartmees

Staartmees

Witkoppige Staartmees

Witkoppige Staartmees

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Tjiftjaf

Tjiftjaf

Buizerd

Buizerd

Buizerd

                                                   En bedankt voor de reactie op deze blog.


6 opmerkingen:

  1. Prachtige serie foto's, Loes,
    Die Witkoppige staartmees is wel heel bijzonder, leuk dat je die zag!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Leuke serie zo van het kleine spul.
    Zaterdag was het ook in de Broekpolder heel druk.
    Mooi vastgelegd heb je de Groenling en de Winterkoning. Ook de Staartmees en de witkopigge, en de Goudhaan zijn super.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Staartmeesje vind ik echt super om te zien. Prachtig vogeltje is dit! Ook het goudhaantje is prachtig om te zien net als de groenling. Grappig zoals die fuut zo'n grote vis naar binnen werkt hahahaha.... echt gaaf dit!
    Weer ff genieten (en heb je andere blogs ook gelezen hoor en gereageerd).
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    je bent goed bezig. Je conditie verbetert, je hebt door te fietsen minder kans op contact met mensen dan wanneer je gaat wandelen én je ziet van alles. Een witkoppige staartmees zie je niet zo vaak. De vis verslindende fuut en het goudhaantje zijn toch mooie waarnemingen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Loes, mooie uitgebreide reeks vogels zet je hier neer, knap werk. Vooral het ossebolleke (staartmeesje) zo noemen ze dat bij ons in dialect. Ook het Goudhaantje staat er schitterend op, goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtige serie weer. Ik blijf mij verbazen hoe jij toch altijd die kleine snelle vogeltjes zo mooi weet te fotograferen. Heel veel geduld denk ik.
    Gaaf die witkoppige staartmees, die is toch best zeldzaam?
    Jammer dat het juist nu extra druk lijkt in de natuurgebieden. Ik meed dit soort gebieden toch al in de weekenden, en nu blijf ik in het weekend thuis, en ga ik doordeweeks op zoek naar rustige gebieden, waar niet zoveel mensen komen
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen