advanduren

vrijdag 6 maart 2020

Eindelijk weer 2 dagen mooi weer dus ben ik er weer op uit geweest en rustig op de fiets wat je zoal tegen komt.

Hier in de Vockestaert ben ik 'n aantal vogels tegen gekomen. Als je op je fiets zit geniet ik al weer van de zang en Baltsvluchten van de Kievit, en er stonden zeker honderd Wulpen ook nog wat andere soorten gezien.

                                                                  Veel kijkplezier.
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Wulpen

Wulp

Grote Zilverreiger

Buizerd

Kievit

Wilde Eend (vrouw)

Wilde Eend (man)

Wintertaling

IJsvogel

Winterkoning

Waterpieper, zat wel ver weg.

Roodborst

Merel (man)

Putter (man)

Putter (man)

Putter (man)

Putter (man)

Putter (man)

                                                   En bedankt voor de reactie voor deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Ja eindelijk een blauwe lucht, net zoals vanochtend alleen het eerste wat ik in de polder hoorde was het geknal van die tering jagers.
    Maar laat ik het over je blog hebben en dat is weer een mooie variatie aan soorten.
    Weer een IJsvogeltje gezien, dat wordt voor mij ook weer eens tijd.
    Een mooi Eendje is de Wintertaling, Ook het Puttertje heb je er fraai opstaan.
    Nu hopen op vaker mooi weer en dan zonder klote jagers.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, mooie serie. Vooral de putter vind ik er heel mooi op staan. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Een verrukkelijke serie!
    Prachtig die waterpieper, fijne soort om te zien. De winterkoning en de roodborst staan er ook geweldig op. De putters werkten echt wel goed mee! Wulpen, wintertaling, Wilde eenden, kievit, buizerd in vlucht, en als klap op de vuurpijl ook nog een super schattige ijsvogel...
    Top!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij zag ook al van die mooie wulpen. Alleen het geluid al wat ze maken is geweldig om te horen :-) De portretjes van de eendenkoppen zijn echt schitterend. Heel mooi blog vol met een leuke varia. ijsvogel, kievit, zilverreiger, buizerd, waterpieper, roodborstje en dan een supermooie serie van de putter,. Ik heb weer genoten Loes.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen