advanduren

vrijdag 15 mei 2020

AWD. Fluiter en de Vos

Op 5 mei met Frank naar de AWD geweest voor de Fluiter en die hebben we gevonden. 'N mooie vogel en we hebben genoten van de zang waar ik ook 'n filmpje van heb gemaakt. Frank ging de andere kant heen en ik liep op mijn gemak naar de kruising, op 'n gegeven moment keek ik om staat er 'n Vos achter mij met 'n mol in zijn bek en liep mij rustig voorbij de zandduin in. Maar er liep 'n andere fotograaf die hem ging volgen en dan denk ik waarom. Laat die beesten met rust. Na 'n poosje kwam Frank weer terug en gingen samen verder, hij wist nog 'n hol hij ging kijken en tot onze verbazing lagen er 2 halve broden voor het hol die heeft hij weggehaald, het moet niet gekker worden met die gestoorde fotografen die die Vossen verstoren.

                                                                     Veel kijkplezier.
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

                                                              Filmpje van de Fluiter


Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Fluiter

Kleine Voorjaarsuil !

Gierzwaluw

Buizerd

Onbekend

Krakeling

Tijgerlangpootmug

Winterbladroller

Gewone Spikkelspanner

Duinviooltje

Zandhagedis, helaas zat hij niet vrij.

Vos met 'n mol

Vos met 'n mol

Vos met 'n mol

Vos


En bedankt voor de reactie van deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Leuk die rupsjes, vlindertjes en prachtige hagedis, buizerd én gierzwaluw in vlucht - niet gemakkelijk- en viooltjes, maar met recht het je deze blog als titel meegegeven: fluiter en de vos. Of je een sprookje van de La Fontaine gaat lezen ;-) Maar ik ben wel helemaal weg van je fluiter, echt niet gemakkelijk om sowieso te vinden en dan met -tig foto's thuiskomen plus een supergaaf filmpje!!! (Ik heb twee weken terug in mijn eigen wijk ook een fluiter gehoord én in een flits gezien, dus ik ben maar een beetje jaloers). De vos met mol is geweldig ( en laten we het maar niet over die idioten hebben....) Geweldig mooie blog! Heel gaaf
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    Zo'n fluiter vinden vind ik knap, maar ja, ik ben dan ook niet echt deskundig op het gebied van vogels. Veel soorten lijken nogal op elkaar, zeker als je ze maar kort ziet. Ik vind het dan lastig om ze de juiste naam te geven. Jij hebt in ieder geval gezien wat je wilden. Vossen zijn een verhaal apart. Daar ga ik nu ook niet over hebben. Maar een moervos met een mol in haar bek vind ik wel bijzonder. Het bezoek aan de AWD was in ieder geval de moeite waard.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Super mooie serie heb je van de Fluiter gemaakt, hele leuke soort met zijn zang.
    Bijzonder om de Vos zo te zien, en wat dichtbij.
    Het bezoek aan de AWD heeft je mooie foto's opgeleverd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Wat een prachtige reeks zeg, die fluiter is schitterend, wat een mooi vogeltje is dat. Ook de vos met zijn mollenprooi is supergaaf, knap werk Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes, mooie serie. Natuurlijk is de fluiter echt een hoogtepunt. Gr. Ben

    BeantwoordenVerwijderen
  6. prachtig die fluiter, mooie serie. En je hebt een vos gespot, zelfs heel mooi met een prooi in haar bek.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen