advanduren

zondag 10 mei 2020

Weer met die mooie dagen weg op de fiets en rustig naar mooie plekjes zoeken.

Met die mooie dagen was het weer genieten en rustplekken zoeken waar je niemand tegenkomt. en dat is genieten.
Wel zag ik 2 mannetjes Grutto's in gevecht, wat mij opviel na het gevecht dat het enen mannetje achteruit liep en het gevecht begon iedere keer en weer met het hetzelfde ritueel. Ook wat kleinere vogels gefotografeerd, ook waar ik mij iedere keer aan erger is dat fotografen heen en weer lopen voor het perfecte plaatje en eigenlijk de vogels opjagen of door het riet lopen waar de kans is dat ze 'n nest plat trappen en ze hebben geen geduld, want als er weer 'n melding is voor 'n bijzondere soort dan weer snel weg.


                                                                   Veel kijkplezier.
                                                      Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Kneu (man)

Witte Kwikstaart

Rietgors (man)

Zingende Rietgors (man)

Spreeuw

Spreeuw

Grauwe gans met jongen.

2 Grutto's waren in gevecht .

Grutto's

Grutto's

Grutto's

Bosruiter

Bosruiter

Boerenzwaluw

Boerenzwaluw

Roek in vlucht

Roek

Roek

Roek
Op de straat is ook altijd wat te vinden.


En bedankt voor de reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Prachtige platen kon je maken. De spreeuwen staan er echt perfect op. Maar alle foto's zijn mooi. Wat kunnen die grutto's tekeer gaan, hè voor een eigen plekje. De bosruiter staat er ook geweldig op. Die had je lekker dichtbij. Leuk die vluchtopnames van de boertjes en de roek. En laten we het maar niet over die asociale fotografen hebben....het is een van de redenen dat ik bijna nooit meer twitch. Het zijn bepaald geen natuurliefhebbers ;-(
    Groetjes en fijne week
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes, wat een prachtige serie zeg, mijn absolute favoriet is de spreeuw. De rietgors en de sparrende grutto's zijn ook niet te versmaden. Ook de roek staat er heel knap op, het is al lang geleden dat ik die nog in levende lijve heb gezien. Heel knap werk heb je neergezet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Mooie serie vogels,De Spreeuw heb je echt super vastgelegd. Leuk om te zien de Bosruiters,kom ik niet vaak meer tegen. De Roek in vlucht, ook al van die fijne foto's. Met het mooie weer van de afgelopen dagen was er veel te zien.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    gaaf dat je ook een bosruiter zag. ik zag er ook 4 en een daarvan heb ik op Facebook gezet. de rest komt nog op het blog.
    Die vechtende Grutto's heb je echt heel mooi kunnen fotograferen, net als de rietgors. Zo leuk deze vogeltjes en ook de kneu en de witte kwik. De spreeuw is echt supermooi met deze kleuren in het zonnetje.
    Vliegende zwaluwen zijn ook niet mis. Kortom... weer een heerlijk genietblog.
    Groetjes, Helma

    PS Net wat Maria schrijft over zo'n stel a-socialen. Je zult ze altijd houden helaas.

    BeantwoordenVerwijderen