advanduren

zaterdag 23 mei 2020

Vockestaert en omgeving.

Bij ons is altijd wat te beleven als je er geduld voor hebt en goed luister naar het gezang van de vogels. Af en toe ga ik ook wel eens naar de Broekpolder daar lopen 'n aantal Schotse hooglanders en dan zie je dat ouders met 'n baby op de arm dichtbij dat beest gaan staan. Maar als er wat bijzonders wordt gemeld ga ik daar niet meer achterna maar zoek ik de rustige plekjes op waar ik dan  geniet en rustig kan fotograferen.

                                                                    Veel kijkplezier
                                                       Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Blauwe reiger.

Rietgors (man)

Rietgors (man)

2 Mannetjes Slobeenden die ruzie hebben omdat ze in hun territorium  zitten..

Grutto.

Scholeksters

Visdief,
Die blijft hangen boven het water of hij 'n visje ziet.

2 Visdiefjes

Visdief

Visdief met 'n visje.

Rietzanger

Grauwe gans met jonge

Tafeleend (man)

Tjiftjaf

Schotse Hooglander (juv.)

Schotse Hooglander

Schotse Hooglanders 

Witgat

Zwartkop (man)
De 2 mannetjes zaten elkaar achterna terwijl het vrouwtje toe kijkt.

Zwartkop (vrouw)

Zwartkop (man)

Klein geaderd witje.

                                                 En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Mooie serie, vooral het visdiefje in vlucht..... die hoop ik binnenkort nog hier in de omgeving vast te kunnen leggen. Ook de zwartkopjes werkten weer goed mee.
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Loes,
    Je hebt weer een mooie blog gemaakt, het begint al met je foto van de Blauwe Reiger, en ook de Visdiefjes fraai vastgelegd.
    De Witgat in vlucht, niet gemakkelijk om deze snelle soort in vlucht te vangen.
    En wat een mooie zanger is de Zwartkop, je hoort ze heel vaak nu. Leuk om zowel vrouw als man vast te leggen.
    Ja de Hooglanders horen bij de Broekpolder. Mijn ervaring is dat als je ze met rust laat je er zo voorbij kan lopen, Zie ook vaak dat mensen ze aaien en selfies maken voor facebook. Dat is niet echt handig en al helemaal niet als er jonge Hooglanders bij zijn.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Ik ken het gebied niet. Zo te zien is het een aantrekkelijke omgeving om vogels te spotten. Bovendien is het prettig als je er op je gemak rond kan kijken zonder dat er veel andere mensen in de buurt komen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Wat een mooie foto's weer!
    Ik pik er een paar uit die ik vooral mooi vind en dat is de eerste met de reiger, prachtig licht! De rietzanger en rietgorzen, de zwartkoppen, subliem!! Maar ook die tjiftjaf, heerlijke platen. De Grote Schotse Hooglanders zijn ook gaaf!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen