advanduren

vrijdag 24 juli 2020

Op mijn ronde hoorde ik 'n Grote Karekiet.

Toch weer 'n leuke vangst, hoorde hem zingen en na geduldig wachten kwam hij tevoorschijn en heb 'n tijdje genoten van deze soort, terwijl hij zit te zingen zat hij met zijn rug naar mij toe. Verder ben heb ook nog leuke soorten gezien zoals de Snor die nu vertrokken is Rietgors (juv) Rietzanger, Kokmeeuwen daar waren ook 'n aantal juvenielen, Boerenzwaluw, Ringmus, Libellen en Steenuil.
Meestal op de terugweg haal ik bij de boerderijen kaas,vla en en eieren bij iemand anders kersen en aardbeien dat zijn producten die beter en vers van smaak zijn.

Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Filmpje van de Grote Karekiet


Grote Karekiet

Grote Karekiet

Grote Karekiet

Grote Karekiet

Grote Karekiet

Fazanten.
Zouden ze gaan vechten, helaas ze kunnen het met elkaar goed opschieten.

Snor

Boerenzwaluw

Rietzanger

Blauwe Reiger met rat

Kokmeeuwen

Kokmeeuw (juv)

Kokmeeuw

Rietgors (juv)

Ringmus

Boerenzwaluw

Bloedrode Heidelibel

Bloedrode Heidelibel

Bloedrode Heidelibel

Steenuil

Steenuil

Steenuil

Steenuil

                                              En bedankt voor de reactie op deze blog

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Weer op pad geweest? Wat een gave reeks zet je hier neer, doe mij maar foto 9 en 22 als superfavorieten, zonder de andere foto's te kort te willen doen. Hoewel ik de fazanten ook heel knap vind, dat is puur fototechnisch gezien. Maar zo een gevarieerde serie vogels om ter mooist in beeld gebracht, echt genieten, knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    WoW een rijke oogst, fantastische soorten en foto's. Heerlijk om ff die grote karekiet te horen, leuk dat je dat op film zette! De boerenzwaluw en de twee kokmeeuwen zijn daarna mijn favoriet, qua foto, zo mooi. De Steenuil overtreft natuurlijk alles!!! pfft, gave blog!
    Groetjes,
    maria

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gaaf zeg die grote karekiet, meestal hoor je hem wel maar zie je hem niet. Verder weer schitterende vogelfoto's , zoals de boerenzwaluwen. En dan de voorlaatste van het steenuiltje, wat een mooi plaatje
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Wat een soorten laat je hier weer zien.
    De Grote Karekiet is voor mij nog een wensvogel.
    En je foto van de Rietzanger is echt een heel mooi plaatje!
    Wat super de Steenuil, Als je die tegenkomt heb je meteen een goede vogeldag, heel gaaf!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Loes,
    Een grote karekiet is een interessante vogel. Ik heb geen idee of ik hem ooit gezien of gehoord heb. Veel van die zangertjes lijken op elkaar en ik mis de kennis om ze snel te onderscheiden. Knappe platen van boerenzwaluw, de kokmeeuw tweeling en natuurlijk het steenuiltje. Ik vind dat je weer veel variatie laat zien. En dan nog op de terugweg aantrekkelijke producten kopen, goed werk.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen