advanduren

vrijdag 10 juli 2020

Ronde Vockestaert en Maasland

Op mijn ronde heb ik 'n 'n aantal Zwanen met jongen, Havik, Rietzanger die hun jongen met verschillende insecten voerden, daar stond ineens 'n Hermelijn tussen het gras ook de Bosrietzanger laat zich weer horen en de Heggenmus, ook begin maart ontdekte ik 'n paartje Buizerds die op 'n nest zaten, later zag ik 'n Buizerd met 'n prooi.

                                                             Veel kijkplezier.
                                               Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Zwaan met jong

Zwaan met jong

Zwaantje

Havik

Havik

Variabele Waterjuffer

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Bosrietzanger

Rietzanger. (geringd)

Hermelijn

Hermelijn

Heggenmus

Heggenmus

Heggenmus

Rietzanger met insecten.
Er werd af en aangevlogen met van alles en nog wat.

Rietzanger met nog meer insecten

Rietzanger met rups

Rietzanger met 'n spinnetje 

Rietzanger met insecten

Rietzanger met insecten

Rietzanger met insect

Rietzanger met rups.

Buizerd op het nest

Buizerd op het nest.

Buizerd met prooi, weet alleen niet wat voor vogel.

Buizerd met prooi

Buizerd met prooi

Buizerd met prooi.

                                         En bedankt voor de reactie op mijn blog

7 opmerkingen:

  1. Wauw!!!!! Wat een gaaf blog Loes!!
    Ik val van de ene verbazing in de andere zo gaaf deze platen. De Havik is supermooi vastgelegd maar dan zie ik zowaar een hermelijn tussen in het gras!!! Echt he, jij zal niet iets aparts zien hahahaha....
    Maar dan je vogeltjes als Rietzanger met prooi of de zingende heggenmus. De Bosrietzanger , de buizerd met prooi en ook nog eens op zijn nest. De Variabele Waterjuffer is ook al zo mooi en dan zo lief die kleine zwaan tussen de veren van pa of ma...... 💚💚
    Ik heb werkelijk enorm genoten Loes. Klasse!
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Prachtige gevarieerde serie heb je weer gemaakt.
    Zo'n klein Zwaantje, daar smelt je toch van!
    En hoe je de Havik hebt vastgelegd zou ik zo ook wel willen.
    Je foto's van de Bosrietzanger en Rietzanger zijn Super!
    En een Buizerd op een nest, gaaf hoor.
    Hele mooie blog!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Je hebt weer een mooie tocht gemaakt. Zwanen met jongen doen het altijd goed, al is het fotograferen bij hard licht toch een flinke klus. Aan rietzangers geen gebrek, mooie soorten, mooie platen. Maar ook wat roofvogels betreft scoor je goed. Het meest bijzonder vind ik toch de hermelijn. Hoe vaak zie je die, en hoe vaak krijg je er een op de plaat?
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schitterende prachtreeks Loes, zo gevarieerd en echt supergaaf gefotografeerd. De bosrietzanger en dan die hermelijn die juist komt piepen in het gras, echt om van te smullen, maar alle foto's zijn top. Ik mag hier bij ons rondlopen zoveel ik wil, kom ik nog in geen 100 jaar zoveel variëteit tegen. Het is dus echt genieten voor mij hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedenacht, hoe gaat het? Ik ben Braziliaans, uit Rio de Janeiro en op zoek naar nieuwe volgers voor mijn blog. En ik zal de jouwe met plezier volgen. Ook nieuwe vrienden zijn welkom, ongeacht de afstand.

    https://viagenspelobrasilerio.blogspot.com/?m=1

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    Wat heb je veel gezien! Prachtig die havik in vlucht, tjonge, hele scherpe foto's! Ook de serie van de buizerd is top! En dan al die kleine zangertjes met een klep vol voer! Gaaf! Opeens een hermelijntje tegen komen is natuurlijk een super leuke verrassing.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,

    Mooie variatie in deze serie. Het jonge knobbelzwaantje op nr 3 staat lekker in de schijnwerpers. Mooie waarneming en foto die variabele waterjuffer, ik heb hem nog nooit gezien. Prachtige foto's van de bosrietzanger, vooral de eerste vind ik top. Moeilijk te onderscheiden van de kleine karekiet, maar toch, behalve de zang natuurlijk, vind ik die kop met vaak opgezette kuif tijdens het zingen toch heel kenmerkend voor de bosrietzanger. Fijne waarneming ook die hermelijn, die krijg je niet zo vaak te zien.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen