advanduren

vrijdag 17 juli 2020

Vockestaert en Maasland

Soms gebeurd er weleens 'n ongelukje dat je in het water valt en je kan niks doen en het is toch goed gekomen.
Maar verder weer leuke soorten gezien die ik van dichtbij kan fotograferen, meestal blijf ik 'n paar uur op 1 plek staan en er is altijd wat te zien daarna fiets ik rustig verder je weet nooit wat je tegenkomt.

Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Visdiefje (juv)
Er zaten er 2 op het eiland en deze kijkt over de rand en ineens plons.
Ja , hoe kom je er dan weer op het eiland, hij zwom iedere keer rondjes om het eiland.


Visdiefje te water en ging de verkeerde kant.
Ouders in paniek en ouders fladderde met hoop gekrijs boven hem.


Visdiefje.
Hij kan niet op het eiland komen, 'n paar dagen later zag ik dat hij weer op het eiland was.

Knobbelzwaan met jong.

Tureluur op het fietspad.
Dan vlogen ze weer over mij heen.

Tureluur

Tureluur
Het paartje vloog steeds over mij heen, er zat 'n pul tussen het riet.

Tureluur

Canadese ganzen.

Huismus (vrouw)
Op lelie bladeren op zoek naar insecten en juffers voor hun jongen.

Huismus (vrouw) ook op zoek naar libellen en insecten.

Huismus (man) met libel.

Huismus (man)

Blauwborst (juv)

Zwartsprietdikkopje ?

Boerenzwaluw.
Als je toch moet wachten dan maar effen krabben.

Boerenzwaluw.
Wachten en nog eens wachten op voedsel.

Boerenzwaluw.
En rustig wachten tot ma of pa komt met wat lekkers.

Voedertijd voor de Boerenzwaluw.

Boerenzwaluw.
Deze kon ik van heel dichtbij maken.

Boerenzwaluw

                                          En bedankt voor de reactie op deze blog

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Ik dacht even dat je zelf in het water was gevallen, maar het bleek anders te zijn. Een meevaller dat het jonge visdiefje het gered heeft. Wat een bijzondere platen heb je van de huismussen. Onverwacht zo op die plompenbladeren. Tenslotte heb je fraaie platen van de zwaluwen kunnen maken. Het valt niet mee om dichtbij deze vogels te komen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie serie. Gaaf die tureluur zo op het pad.Ook erg leuk zijn die visdief jonkies. En helemaal te gek vind ik de mussen op de lelieblaadjes. Slimme vogels. De zwaluwen vind ik super,zo mooi scherp, zo dichtbij, gaaf hoor
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Bijzondere foto van de zwemmende jonge Visdief, goed dat deze toch een manier heeft gevonden om op het eiland terug te komen.
    Mooie platen van de Tureluur, en de Mussen, en ook nog een jonge Blauwborst.
    Super de jonge Boerenzwaluwen.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Bij je intro dacht ik even dat jij in het water was gevallen...Ik zag gelijk beelden voor me van een spartelende Loes, de camera hoog houdend (hahaha) Maar het ging dus om het visdiefje. Gelukkig liep dat goed af. De knobbelzwaan met jonkie is een mooi beeld. Prachtig die serie van de tureluur, buitenkansjes, hoor! De jonge blauwborst is natuurlijk helemaal top!!! Leuke foto van het Groot dikkopje. Wat heb je heerlijk veel boeren zwaluwen gezien en schitterend geplaat! Maar ook de serie van de mussen op de leliebladeren vind ik heel leuk en apart. Kortom, ik heb weer genoten van je foto's!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergave reeks Loes, heel mooi en fris in beeld gezet, de zwaluwen zijn geweldig, maar de mussen vind ik helemaal te gek, schitterend gewoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    dit is toch ook weer een superleuk blog met al deze vogels.
    Net als Maria dacht ik ook dat jij in het water was gevallen maar gelukkig bleek het niet om jou te gaan hahahaha.......Gelukkig dat ook dat goed afliep. De serie van de tureluurs zijn heel mooi maar ook de voedertijd van de boerenzwaluw vind ik echt geweldig om te zien. Visdiefje is natuurlijk heel aandoenlijk maar ook dat kleine blauwborstje 😍
    De huismus op de gele plomp is prachtig. Ik heb weer super genoten hier.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen