advanduren

vrijdag 21 augustus 2020

Dat ben ik tegen gekomen, trieste en mooie opnames.

Op mijn ronde inmijn buurt kwam ik 3 jonge Roodborsttapuiten tegen met hun ouders en ook nog 'n blauwborst die hoog in de rietpalm zit en ook nog 'n Kleine Karekiet, die zomervogels gaan binnenkort weer naar Afrika en hoop ze in het voorjaar weer te zien.
Op donderdag kreeg ik 'n melding van 'n vogelmaatje dat 'n Visarend (juv) in de Holyhoeksepolder Vlaardingen zat dus heb ik ook weer aan 'n ander maatje doorgegeven, daar zijn we beide naar toe gefietst maar geen vogel te bekennen toen zijn we maar naar de Broekpolder gegaan, daar zat 'n Casarca, heb toen Bert gebeld en die is ook op de fiets gekomen en als klap op de vuurpijl zag Ronald ineens de Visarend, later zat hij ook in de Holyhoeksepolder.

                                                      Veel kijkplezier.
                                          Klik op de foto voor 'n beter beeld.


                                                     Filmpje van de Casarca.



Terwijl ik foto's maakte is deze Can. gans geschoten, hij wilde wegvliegen maar dat ging niet meer.
Dan draai je hart om als je dat ziet, heb ook in mijn handen staan te klappen en heb ook nog wat gezegd, wat dat schrijf ik er niet bij.

'n oude jager die niet eens raak schiet.

Dan staat er iemand langs de kant die foto's van hem maakt.
Hij kijkt iedere keer om en na 5 min. ging hij er vandoor.

Daar gaat de held met zijn 3 Can. ganzen.

Zwarte Kraaien

Pa, Roodborsttapuit (man)

Ma, Roodborsttapuit (vrouw)

Roodborsttapuit (vrouw)
Ze heeft waarschijnlijk wat aan haar pootje, omdat ik ze 'n paar dagen gevolgd heb.

Roodborsttapuit (juv)

Roodborsttapuit (juv)

Kleine Vos

Citroenvlinder.

Grootkoolwitje.

Eriothrix rufomaculata.

Rups van 'n Kamillevlinder.
Hier eet hij het geel van de bloem.

Rups van 'n Kamillervlinder

Blauwborst

Kleine Karekiet

Casarca.
Toeval dat hij die dag daar was.

Visarend in de Broekpolder.

Visarend in de Holyhoeksepolder.

Visarend

Visarend

Visarend

Visarend

                                      En bedankt voor 'n reactie op deze blog

7 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Wat een mooie blog!!!
    Om te beginnen een heel leuk filmpje van de Casarca. Leuk dat gespetter en gepoets, er gebeurd tenminste iets meer dan alleen langs zwemmen (zoals die kokmeeuw ;-) De vlinders rups en de vlieg staan er mooi op. Super dat je de blauwborst, en kleine karekiet nog kon fotograferen. Ze staan inderdaad klaar om te vertrekken. Over die jager en gans heb ik het maar niet. Liever over die familie roodborsttapuit, zo gaaf dat je die kon volgen en weer mooi kon platen. Heel mooi! En, natuurlijk de vette kers op de taart DE VISAREND, zo geweldig! Wat een platen, daar zal je heel tevreden mee zijn!!!!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gaaf, die visarend! Wat een prachtige foto's. Ook de andere vogeltjes heb je weer geweldig mooi. Tja, die jager....ik wordt er verdrietig van als ik dit zie.... en dan heeft die arme gans ook nog pijn geleden....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes geweldige opnames!!!
    Kamillerups heel mooi nooit gezien.
    Goeten,...Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dag Loes,
    Casarca's heb ik in Nederland nog nooit gezien, mooi dat het jou wel overkwam. Jagen is in Nederland nauwelijks te voorkomen. De Mmnier waarop is wel belangrijk. De jager voelde zich toch niet helemaal op zijn gemak door jouw aanwezigheid. Roodborttapuiten heb ik dit jaar meestal van een wat te grote afstand gezien. Jij hebt hier een paar mooie plaatjes van kunnen maken. Naast de andere mooie beelden springen natuurlijk die van de visarend eruit. Wat een geweldige vogel en en wat een mooie platen.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Loes,
    Ja daar hadden we geluk dat toen we de Casarca stonden te bekijken Ronald ons riep dat hij een Visarend zag zitten. Mooie platen heb je er van gemaakt, vooral die in vlucht, super! Leuk ook het filmpje van de badderende Casarca.
    Ook je foto's van de Roodborsttapuiten vind ik prachtig, en ook nog eens een Blauwborst en een Kleine Karekiet erbij, jammer dat we die weer een lange herfst en winter moeten missen.
    En die jager, grrr, telkens als ik zo'n eikel bezig zie gaat mijn bloed koken!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Loes,
    Fantastische reeks, die Casarca heb ik ook nog nooit gezien, bij deze dus wel. De blauwborst, ma en pa roodborsttapuit en de kleine karekiet, hoe prachtig mooi is dat zeg. Maar dan de Visarend, wat een ontmoeting zeg en hoe mooi heb je die wel niet vastgelegd, supergaaf en uit de kunst hoor. Ook de rups van de Kamillevlinder staat er perfect op, moet eerlijk bekennen dat ik deze nog nooit ben tegengekomen en ik zit redelijk veel met mijn neus in de struiken en tussen het gras en bloemen. Ik heb mijn ogen al uitgekeken op je schitterende foto's!
    Over die jager ben ik kort, daar kan ik geen woorden aan vuil maken, dat soort mensen verdient 0,0 respect of aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,
    sorry voor mijn late bezoek en reacties. Ik was werkelijk uitgewoond door die hitte van de afgelopen weken 🥵 Mu even bijlezen en ik word hier echt blij van wat ik hier zie. Prachtige en mooie heldere foto's (alleen de jager vind ik minder om te zien🙄)
    Prachtig zoals je de visarend hebt weten te footgraferen zeg wauw!!! Maar ook de jonge roodborstapuit en andere vogels. Prachtig gewoon om te zien en ja, helaas vertrekken ze binnenkort alweer.
    Het filmpje is ook een waar genoegen om te bekijken met dat gespetter :-)
    Ik heb weer genoten en ga gauw door naar je andere blogs.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen