advanduren

zondag 30 augustus 2020

AWD.

'N dag met Ronald naar de AWD. geweest maar er was niet veel te beleven, wel veel mannelijke Damherten en geen vrouwtjes gezien en 'n aantal vogels en tot onze verbazing toen we naar de uitgang gingen naar de Oase zagen we nog 2 Reeën maar ze stonden erg ongunstig.

  Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter beeld.

Damhert (man)

Damhert (man)
Bekijkt of hij er bijkomt.

Damhert (man)
Die bladeren zullen ook wel smaken.

Damherten (mannen)

Vanuit de Kijkhut.

Aalscholver vanuit de kijkhut.
Het is daar moeilijk te fotograferen met 'n te smalle kijkgat.

Witte Kwikstaart (juv)
ook op die plek waren  er 5 inclusief de ouders.

Boomleeuwerik (man)
Er was 'n groepje van 10 stuks.

Boomleeuwerik (vrouw)

Boomleeuwerik (vrouw)

Tafeleend (man)

Argusvlinder

Kruisspin?

Zuringspanner

Bloedrode Heidelibel

Blauwvleugelsprinkhaan

Dodaars (juv) 

Dodaars (man)

Reeën.
2 stuks waren er, toen we iets hoger stonden kwamen wandellaars aan de andere kant  voorbij toen verdwenen ze beide.

Ree

Pad, hier weet ik de naan niet van.

Pad,

'N onbekend laantje waar we terecht kwamen.

Boomstronk met zwammen.

En bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Ondanks dat jullie er niet veel gezien hebben, heb je hier toch leuke dingen gepost.
    Het Damhert dat staand van de bladeren eet, en de Boomleeuwerikken altijd tof om te zien.
    Zonde van die Reeën, ja als die iets horen zijn ze snel vertrokken.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    De ene dag zie je meer dan de andere. Wat vogels betreft vind ik het ook wat mager, af en toe groepjes boomleeuweriken of putters, en natuurlijk tafeleenden, kuifeenden en meerkoeten. Af en toe aalscholvers en knobbelzwanen. Maar dat je reeën gezien hebt verbaast mij, en nog wel dicht bij de Oase. Misschien zijn er toch wel meer dan ik dacht en zijn ze waarschijnlijk veel schuwer geworden.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    Prachtige natuurreeks, ondanks dat er volgens jou zeggen niet veel te beleven was, heb je toch weer een mooi gevarieerde serie neergezet. Die boomleeuwerik en de damherten vind ik toch bijzonder geslaagd, Top!
    Grtjs, Ludo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    jij komt tenniste nog in de AWD. Ik wilde er steeds heen maar moest of werken of er was slecht weer op mijn vrije dag hahahahaha.....
    Maar wat een leuke foto's laat je zien. Die boomleeuwerikken vind ik echt supermooi zeg en wat een mazzel dat je die zag!
    Heidelibel en zuringspanner mogen er ook zijn zeg.
    Ik heb weer genoten.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    Je komt toch wel met een behoorlijke variatie aan platen thuis!!
    Niet verkeerd. En een Argusvlinder zien is tegenwoordig ook een zeldzaamheid.
    De damherten staan er mooi op maar de boomleeuwerik ook!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen