advanduren

vrijdag 14 augustus 2020

Met het mooie weer alle dagen op de fiets gestapt.

Ben geen snelle fietser omdat je niks ziet of hoort onderweg dus fiets ik 10 a 12 km. per uur en hoor ik wat dan stop ik en wacht rustig af tot de vogel tevoorschijn komt. Geduld siert de mens. Onderweg ben ik wat vogels, vlinders en 'n Snuitkever tegen gekomen.

   Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Grasmus

Grasmus

Torenvalk

Blauwborst

Zwarte Kraai die het erg warm heeft.

'N ingekapselde denk 'n bij.

Argusvlinder.
'N bedreigde soort maar toch kon er 1 vinden, overal zijn bloemen weggemaaid.

Argusvlinder

Smal Boktor.

Oranje Zandoogje

Bruinblauwtje

Bruinblauwtje

Icarusblauwtje

Kleine Vuurvlinder

Icarusblauwtje.

Icarusblauwtje.

Struiksnuitkever.

Steenuil.
Hier moet je wel van geeuwen.

Steenuil

Roodborsttapuit (man)

Blauwe reiger.

Ooievaar.
Deze vloog dicht voor mij langs.

En bedankt voor de reactie op deze blog.

6 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Het is bij een aantal vogels goed te zien dat ze last hebben van de warmte. het leverde je een paar mooie platen op. Jouw onbekende kever is volgens Obsidentify met 99% zekerheid een zwarttip-smalboktor. Voor jou duidelijk net zo onbekend als voor mij. Je hebt mooie plaatjes kunnen maken van de verschillende vlinders. Het steenuiltje vind ik de topper.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Je blijft maar soorten scoren, Grasmus en Blauwborst heb je weer mooi te pakken. Die gaan bijna alweer terug richting het zuiden.
    Je hebt ook heel wat Vlindersoorten kunnen vastleggen, Knap gedaan.
    Maar een gapende Steenuil steelt hier de show, wat een geweldige foto's zijn dat, super!
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Wat een prachtige en gevarieerde serie zet je hier weer. De biddende torenvalk, de steenuil, superknap in beeld gebracht, ook de vlinders zijn heel gaaf gedaan. Mooi werk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtige serie, en ondanks de hitte en felle zon toch veel kunnen fotograferen. Ik ben blij dat de hitte voorbij is, ik ben bijna 3 weken niet meer op pad geweest, hooguit een uurtje hier in de omgeving , in de ochtend....
    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Loes,
    De uitjes op de fiets en ongetwijfeld stukjes lopend naast de fiets hebben je heel veel mooie foto's opgeleverd, Veel variatie. ( Ik fiets ook niet harder want dan mis je van alles!) Gefeliciteerd met je Argusvlinder! Die heb ik dit jaar tevergeefs gezocht. Het oranje zandoogje is ook zo'n mooie vlinder, die zie ik hier niet. Ook de serie van het icarusblauwtje is erg mooi en die kleine vuurvlinder. Die gapende steenuil, mens wat mooi, wat geweldig!!!! En het gaat niet uit als een nachtkaarsje de blauwe reiger met gespreide vleugels en de close-up van de ooievaar zijn ook zeer geslaagd.
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geduld is inderdaad een schone zaak maar in die hitte (en werken) had ik bijna geen geduld meer hahahaha.... Geeft ook niet want ik zie hier de ene mooie foto na de andere verschijnen dus ik geniet volop 😄
    Vooral dat steenuiltje steelt de show maar dat komt ook omdat ik zo gek ben op uiltjes natuurlijk hihi.... ook de andere vogels heb je weer heel mooi en helder en scherp weten te vangen net als de mooie vlinders.
    De grasmus is echt zo fantastisch om te zien en zo mooi van dichtbij en vrij.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen