advanduren

zondag 13 september 2020

Eerst met Bert van Bommel naar de Blonde Ruiter geweest maar heb hem niet gezien, ben te klein dat ik hem niet zag zitten maar Bert heeft wel 'n bewijsplaatje.
We kregen 'n tip dat er Tapuiten en 'n Paapje zaten, dus ben ik met Bert erna toe geweest.
Daarna ben ik 'n paar dagen later weer op de fiets gestapt en kwam ik 3 GBS tegen in 1 boom daarna zag ik ook 'n Buizerd en ook nog 1 Tapuit die zeker 10 min. op dezelfde plek bleef zitten en op de terugweg naar huis zag ik nog 'n Roodborsttapuit en 'n Kneu.

Veel kijkplezier.
Klik op de foto voor 'n beter beeld.

        Tapuit

        Tapuit

  Grote Bonte Specht
3 stuks zaten in deze boom.
 Grote Bonte Specht

      
   Grote Bonte Specht

       Buizerd

                                                                             Buizerd.
Soms laatje ook wat vallen.
Buizerd.
Hij vloog nar de volgende paal 
        Buizerd

        Fazant

         Zwanenbloem

        Tapuit.
         Hij heeft 'n wesp gevangen. 

Buizerd

        
      Tapuit
        Hij zag boven 'n Buizerd vliegen.
     Tapuit

      Tapuit

      Tapuit

                                                                       Roodborsttapuit

                                                                        Roodborsttapuit

Kneu.


En bedankt voor de reactie van deze blog

5 opmerkingen:

  1. Hoi Loes,
    Jammer dat je de Blonder ruiter niet hebt gezien. ( staat ook nog hoog op mijn wensenlijstje) Maar je bent er weer lekker uit geweest.
    Heel gaaf de serie van de tapuit en roodborsttapuiten. Ook leuk die spechten. En je had nog best veel foto's van buizerds, heel mooi! Ik zag dat je nog een blogje had gepubliceerd, wat ik nog niet gelezen heb, maar ja ik had blogpauze en toen liep ik gelijk ruim 40 blogjes mis.... Ik haal het wel langzaamaan in.
    Groetjes en fijne week!
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Ja dat was wel een dingetje die Blonde Ruiter, deze zat ook wel heel ver weg en dan ook nog eens in hoog gras.
    Er zijn nu weer veel Tapuiten te zien, een favoriete soort van mij, je hebt ze er mooi op staan, ook je Buizerd en Grote Bonte mogen er zijn.
    Na de rustige zomerperiode gaat het nu gelukkig weer flink los met mooie soorten.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Jouw fietstochten leveren meestal aantrekkelijke ontmoetingen op, die kunnen resulteren in mooie platen. De tapuit is keer deze de vogel die het meest opvalt. Maar voor een zwanenhals kan je beter thuis blijven. Die zit namelijk onder een wastafel. Jouw bloem is een zwanenhals.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Wat een mooie verscheiden serie, prachtige vogelfotografie. Jammer dat je die blonde ruiter niet hebt kunnen spotten maar uitstel is geen afstel. Volgende keer misschien, intussen kan ik deze foto's zeker smaken. Vooral de tapuiten vind ik persoonlijk bijzonder geslaagd, mooi werk hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi om de tapuitjes te zien. Dit vogeltje mag ik ook hele graag zien. Jammer dat je de blonder ruiter niet gezien hebt. Ik zag op internet hoe mooi deze is. De buizerd heb je ook mooi kunnen platen en zelfs ook in vlucht. Ook het roodborsttapuitje is erg leuk.
    Bij jou is het ook altijd genieten hoor.
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen