advanduren

zondag 6 september 2020

Op mijn ronde kwam ik leuke soorten tegen.

 Terwijl ik 'n aantal Kneutjes zag in 'n struik die aan het fotograferen waren zag ik ineens uit mijn linker ooghoek 'n juveniele Purperreiger staan dus snel mijn camera op hem gericht, verder op mijn fietsronde zag ik 'n Tapuit en paapjes tegen, daarna 'n rustig fietspad waar je haast niemand tegenkomt en daar kom je in de Broekpolder terecht waar zo'n 20 Lepelaars foerageren.

Veel kijkplezier

Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Purperreiger (juv)


Purperreiger (juv)


                                                                        Purperreiger (juv)


Buizerd


                                                                    Grote Bonte Specht.
Zag hem net te laat overvliegen.


Kneu 
Tussen ze zuring aan het foerageren.


Kneu


Canadese Gans.
Deze stond tussen de andere Canadese ganzen of het is 'n mix.


                                                                              Tapuit


Tapuit


Paapjes.
2 zaten op 'n hek 1 erboven en de ander eronder.


Paapje.


Paapjes


Paapje


Dagpauwoog


Landkaartje


Landkaartje


Lepelaar
Deze rende hard door het water om voedsel te vinden.


Lepelaar


Lepelaar.


En bedankt voor 'n reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Supergave prachtserie Loes, vooral de kneu en de paapjes (heb ik nog nooit in levende lijve gezien) staan er subliem op. Ook de vlinders en dan vooral het landkaartje zijn prachtig, prima natuurfotografie en genieten voor mij.
    Grtjs,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,
    Gaaf hoor de Purperreiger, en je foto's van de Paapjes zijn ook goed gelukt.
    Die Gans moet er maar snel vandoor gaan, het leek in de polder af en toe wel ouderjaarsavond door al dat geknal van die klote jagers.
    In September zijn de Lepelaars veel te zien in de Broekpolder,prachtige soort die je mooi hebt vastgelegd.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dag Loes,
    Wat een mooie platen van die purperreiger, toch een soort die je niet zo vaak ziet. Ook het paapje (12) en het landkaartje (17) staan er fraai op. Tapuiten trekken weer naar het zuiden, de lepelaars zullen snel volgen. Vissende lepelaars zijn altijd mooi om te zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Wat een fijne soorten had je! Het leukste vind ik natuurlijk de tapuiten, kneu en het paapje. Maar die Purperreiger, poeh, dat is toch een heerlijke reiger om tegen te komen! Mooie buitenkans kreeg je, hij staat er fantastisch op! Dan de serie van de lepelaar is super, wat een mooie actieplaten! De vlinders zijn ook heel geslaagd!
    Weer genoten van deze foto's!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn die purperreigers toch ook mooi hé en wat gaaf dat je een juveniel zag. Maar ook je vliegende specht, buizerd en paapjes rn kneu zijn weer harstikke leuk gepresenteerd. Dan ook nog lepelaars en vervolgens een paar mooie vlinders. Wat zie jij toch altijd veel :-))))
    Groetjes, Helma

    BeantwoordenVerwijderen