advanduren

zaterdag 26 september 2020

In mijn omgeving Vockestaert en Midden Delfland, daar ben ik verschillende soorten vogels en vlinders tegen gekomen. Breng veel tijd door voor 'n vogel.


Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n beter beeld.


Nijlgans.


Slechtvalk.
Hij zag mij wel staan. maar bleef zitten.


Slechtvalk


Smienten.
Ze zijn weer in ons land.


Smienten


Klein Geaderdwitje


Klein Koolwitje.


                                                                       Houtpantsjuffer


Torenvalk.
Jagend naar 'n muis.


Torenvalk


                                                                             Torenvalk


Roodborst.
Ze zingen weer uit volle borst.


Roodborst.


                                                                         Boomkruiper


Staartmees.
'n groepje van 8 stuks, dus hoopte ik ook op Vuurgoudhaantjes.


Staartmees

Vuurgoudhaan.
Mijn eerste 2 van dit jaar, helaas nog geen Goudhaantjes gezien.


Vuurgoudhaan


                                                                          Vuurgoudhaan


Kievit (juv)
Die mooi sta te poseren.


Paapje.
Tussen de paarse bloementjes.


Paapje


Bedankt voor de reactie op deze blog.

5 opmerkingen:

  1. Wow, Loes, wat een mooie verzameling vogels, houtpantser en de twee witjes.
    De torenvalk en de slechtvalk heb je geweldig mooi geplaat. Ik zag ook al een paar smienten, yeah, ze zijn er weer! De serie van de kleine vogeltjes is ook subliem. Roodborst, boomkruiper mooi, maar vooral het vuurgoudhaantje en de staartmees, wow, super. Je had mazzel met die jonge kievit, prachtig in beeld en mooi met die kleuren. Het paapje is een mooie afsluiter, en hoe toepasselijk op de paarse hei!
    Groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Loes,
    Wat schitterend gedaan weer van jou, torenvalk en slechtvalk staan er heel mooi op. Het vuurgoudhaantje spant voor mij echt wel de kroon, terwijl het paapje er ook heel knap opstaat. Voor mij een waarlijk prachtige reeks, supergaaf Loes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Loes,
    heerlijk om zoveel moois te zien :-)
    De slechtvalk staat nog steeds op mijn wensenlijstje net als de vuurgoudhaam. heerlijk om deze bij jou weer te kunnen zien.
    De torenvalk heb je ook heel fraai weten weer te geven en het paapje is ook al zo'n mooie verschijning. Roodborstje, staartmees , kievit en boomkruiper ook weer mooi om te zioen.
    groetjes, Helma

    PS de plek van de klauwieren hou ik ook geheim hoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Loes,
    Super dat je de Slechtvalk zo kon vastleggen. Zie ze daar weleens vanuit de trein zitten.
    Ook de Torenvalk poseerde mooi voor je, net als het Roodborstje en de Vuurgoudhaan.
    Gave soort is het Paapje,jammer dat je die hier alleen in najaar ziet.
    Mooie serie.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dag Loes,
    Twee roofvogels vind ik steeds weer een luxe, het gebeurt mij nagenoeg nooit. Dat het najaar eraan komt zie je aan de jonge kievit maar vooral aan de smienten en het vuurgoudhaantje. Wie weet lukt het om er de komende maanden mooie platen van te maken. Jij bent in ieder geval al goed begonnen. En dan vergeet ik bijna het paapje, ook al zo'n soort die ik te weinig zien.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen