advanduren

zondag 21 november 2021

 Het zijn de laatste dagen niet best weer geweest regen veel wind en grijs. Dan geven ze 'n dag mooi weer dus hebben we afgesproken om erop uit te gaan en wat denk je weer grijs en koud af en toe kwam er 'n zonnetje. Alleen wat Koperwieken , Goud en Vuurgoudhaan gezien, 'n rups die op Obsidentify als Dwergmuis wordt gezien. Nog weinig Kolganzen in het veld. Wel veel Graspiepers onderweg en 'n duif die ik niet thuis kan brengen.

Veel kijkplezier.

Klik op de  foto voor 'n beter en groter beeld.

Grote Gele Kwikstaart.

Koperwiek

Koperwiek

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Goudhaan

Vuurgoudhaan

Vuurgoudhaan

Roodborst

Merel met 'n besje.

Roodborst

Kolgans

Rups

Graspieper

Graspieper

Duif (onbekend)

En bedankt voor 'n reactie op deze blog.


8 opmerkingen:

  1. Mooie foto's Loes.
    Vooral dat goudhaantje heb je fantastisch gefotografeerd. Mooi met die kleuren.

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Loes,...!!!
    Bijzonder mooie opname van het goudhaantje en de koperwiek met bes,

    Groeten,...Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Loes,
    Dat zijn weer hele fijne platen van de Goudhaan en Vuurgoudhaan, die lukken bij jou altijd. Knap gedaan deze nooit stilzittende soorten.
    Ook de Koperwiek met de rode bessen zijn mooie herfst foto's.
    Groet Bert

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,
    Via waarneming.nl kan je ook van deze link gebruik maken:
    https://waarneming.nl/fieldwork/observations/create/?advanced=on .
    Zo krijg je de suggestie "kleine beer" voor de rups.
    Knap dat je het goudhaantje op de plaat hebt gekregen. Het is en blijft toch altijd een hele opgave.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supergave serie foto's, Loes
    De vuurgoudhaan, goudhaantje én de koperwiek stelen wel de show!
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je hebt goed gebruik gemaakt van de mooie dag en weer veel leuke soorten gezien. Prachtig hoe je de goudhaan en de koperwiek hebt vastgelegd.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Loes,

    Je geeft aan o.a. "alleen" wat koperwieken, goudhaantjes en vuurgoudhaantjes te hebben gezien, maar dat zijn toch prachtige soorten, althans ik krijg een vuurgoudhaantje niet zo snel voor de lens. Als ik het portretje van de goudhaan op nr. 5 zie dan is dat toch super. Ik vind het ondanks het slechte weer al met al een heel mooi blog.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hola a todo el público, quiero compartir aquí mi experiencia con un gran hechizo llamado Dr. OKOSODO, usó su poder para traer de vuelta a mi ex novia, han pasado más de 6 meses desde que la niña me dejó por otro hombre, yo Nunca me sorprendió mucho cuando la chica dijo por teléfono una noche que ya no podíamos estar juntos, así que colgó, hice todo lo posible por llamar para tratar de averiguar la razón por la que me dejó, pero ella se negó. Respondí mi llamada telefónica, estaba inquieto porque ya no sabía qué hacer, pero por suerte me alegré cuando finalmente vi el testimonio de cómo este hechizo devolvía muchas conexiones entre sí, así que me comuniqué con su dirección de correo electrónico: DROKOSODO647 @ gmail. com

    Le hablé de mi situación y me dije que no me preocupara, él volvería a mí después de lanzar el hechizo y me lo enviaría en 24 horas, aquí está mi novia que vuelve pidiendo perdón y nunca me deja, gracias. usted mucho. mucho Sr. Dr. OKOSODO, o visite su correo electrónico drokosodo647@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen