advanduren

zaterdag 6 mei 2023

Mijn rondje waar het rustig is.

 Deze dag heb ik negen soorten gezien en gefotografeerd. Het was eindelijk 'n mooie dag met niet teveel wind, als het grijs en veel wind is blijf ik liever thuis. Maar ik heb die dag genoten met al dat gezang, van de Snor, Cetti's zanger, Rietzanger, Grasmus, Tjiftjaf, Heggenmus, Tuinfluiter en de Zwartkop, dat is geen slechte vangst op 1 dag.

Veel kijkplezier.

Klik op de foto voor 'n groter en beter beeld.


Krakeend (vrouw)

Krakeend (man)

Cetti's zanger
Deze vogel zit al het hele jaar op dezelfde plek en maakt zijn rondjes.

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Cetti's zanger

Snor (man)
Als je geluk hebt en geduld en alleen bent heb je mazzel.

Snor (man)

Snor (man)

Rietzanger

Haas.
Zit op zijn gemak zijn vacht te poetsen.

Grasmus (man)
Na eerst elkaar achterna te zitten, is er nu rust en kan hij gaan zingen.

Grasmus (man)

Grasmus (man)

Tjiftjaf

Heggenmus (man) 
Er wordt die dag veel gezongen.

Heggenmus (man)

Tuinfluiter.

Tuinfluiter.

Zwartkop (Man)
Ook zingend maar er was wel 'n vrouwtje aanwezig.

Zwartkop (man)

Zwartkop (vrouw)

Bedankt voor 'n reactie op deze blog.

4 opmerkingen:

  1. Hallo Loes,
    Knap gedaan de Cetti's Zanger, dat is een hele lastige. Net als de Tuinfluiter, daar hoor je meestal alleen de mooie zang van. Leuk om deze hier bij jou te kunnen zien. En je laat hier nog meer van die mooie zangers zien. Als je de zwartkop hoort zingen is dat genieten.
    Groet bert

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Loes,
    De ene dag zie je meer aantrekkelijke soorten dan de andere. Het zat je wel mee, zeker omdat er soorten tussen zitten die niet makkelijk te vinden zijn. Het is een duidelijk voordeel van alleen op stap zijn.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Loes,
    Zo dan...wat een verrukkelijke serie van deze zangertjes! Cetti's op de foto is heel niet gewoon hoor. De grasmus en de zwartkoppen zijn mijn favoriet. Maar ik heb met plezier naar alle foto's gekeken.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Loes,

    Een mooie, uitgebreide serie vogels .Met de cetti's gaat het blijkbaar heel goed in Nederland, er worden er steeds meer gemeld. Ik heb hem nog nooit gezien, als ik jouw eerste foto ervan zien zou ik hem zo kunnen verwarren met een vrouwtje zwartkop. en als je dan op zo'n dag ook nog een tuinfluiter kunt fotograferen dan heb je een fantastische dag gehad, toch. En als toetje ook nog zo'n heerlijk zingende zwartkop.

    Groetjes,
    Ad

    BeantwoordenVerwijderen